פלורידה: 10 שנות מאסר לצעיר שתקף וירה בנערים יהודים בערב סוכות
נוח אמאטו בן ה-19 הואשם בתקיפה אלימה אך לא בפשע שנאה, ועל דוכן העדים הוא התנצל ואמר: "לוקח את כל האחריות לפשע הנתעב שביצעתי"

אדם נידון ביום שישי ל-10 שנות מאסר בגין תקיפה אלימה של ארבעה נערים יהודים בפונטה ודרה ביץ', פלורידה, שהתרחשה במהלך חג הסוכות בשנת 2022.

הנערים שהיו לבושים בבגדים יהודים מסורתיים, הלכו לאורך כביש כאשר נוח אמאטו בן ה-19, בליווי חבר, הטיח עלבון בקבוצה לפני שהסלים את העימות. הוא היכה את אחד הנערים, זלמן ברוקס, בפנים עם אקדח ואז ירה בנשק ליד ראשו של הנער, וגרם לכוויות בפניו.

אמאטו הודה שהיה שיכור אחרי ששתה בקבוק שלם של אלכוהול וכמה כדורי פרקוסט לפני התקיפה.

נוח אמטאו, נידון ל-10 שנות מאסר בגין תקיפת יהודים 

"אני מאמין שלאדם הזה צריך להיות העונש המקסימלי", אמר ברוקס בעדותו במהלך דיון גזר הדין. "החיים לי יכלו להסתיים באותו היום".

ברוקס גם קרא לצדק, והדגיש שמעשי אלימות כאלה לעולם לא צריכים להתקבל בסבלנות בחברה המעריכה בטיחות והכללה.

דודו של הקורבן, הרב נחום קורינסקי, הביע את תסכול המשפחה על חוסר האישומים בפשע שנאה, וטען שהתקיפה הייתה מונעת מדעה קדומה נגד הקהילה היהודית.

לפלורידה יש חוקי פשעי שנאה ספציפיים המגבירים עונשים על פשעים המונעים מדעה קדומה, כולל אלה המבוססים על דת. עם זאת, במקרה זה, לא הוגשו אישומי פשע שנאה נגד אמאטו.

עורך הדין של אמאטו חלק על חלקים מהגרסה הרשמית, והציע שהעימות החל בחילופי דברים מילוליים ושברוקס דחף את אמאטו ראשון. עם זאת, טיעון זה עשה מעט כדי למתן את חומרת האישומים.

רשומות בית המשפט מגלות שיותר מ-30 מכתבים הוגשו לשופט מהקהילה היהודית המקומית, המפרטים את ההשפעה של פעולותיו של אמאטו על תחושות הקהילה והביטחון שלהם.

השופט בסופו של דבר גזר על אמאטו עשור מאחורי סורג ובריח, עונש הכולל זמן על בריחה מהמשטרה ונהיגה פרועה באירוע נפרד ב-2023.

הוא עמד בפני עונש שנע בין מינימום של 25 חודשים למקסימום של 25 שנים או יותר.

אמטאו בבית המשפט 

למרות שלא הועמד לדין ככזה, המקרה הזה משך תשומת לב לבעיה המתמשכת של אנטישמיות בארצות הברית, שם קהילות יהודיות דיווחו על עלייה בפשעי שנאה בשנים האחרונות.

לפי הליגה נגד השמצה, ה-ADL, אירועים אנטישמיים הגיעו לשיא כל הזמנים ב-2022, עם יותר מ-2,700 מקרים שדווחו ברחבי ארצות הברית.

סטטיסטיקות פשעי השנאה של ה-FBI לשנת 2021 חשפו ש-51 אחוז מפשעי השנאה על בסיס דת כוונו נגד יהודים.

על דוכן העדים, אמאטו הביע חרטה על מעשיו. הוא התנצל בפני הקורבנות ומשפחותיהם, ואמר: "אני לוקח 100 אחוז אחריות על הפשע הנתעב שביצעתי".

YOU MIGHT ALSO LIKE