מה זה iDip? הדיאטה שעשויה לגרום לירידה במשקל של 13% בשנה
שיטה תזונתית שפותחה על ידי חוקרים באוניברסיטת אילינוי, מציעה להתמקד בהרבה מקורות חלבון וסיבים והגבלת הצריכה הקלורית ל-1,500 – מה שיסייע מאוד להריזה

אם אתה רוצה לרדת במשקל, הדבר הטוב ביותר הוא לאכול יותר חלבון וסיבים, כך מוצאת מחקר חדש.

חוקרים באוניברסיטת אילינוי אורבנה-שמפיין פיתחו תוכנית אישית לשיפור תזונתי ועקבו אחר 22 משתתפים שעקבו אחר תוכנית האכילה במשך 25 חודשים.

המתנדבים קיבלו המלצה להגביר את צריכת החלבון היומית ל-80 גרם ואת הסיבים ל-20 גרם.

כמו כן, החוקרים עודדו את המשתתפים להגביל את צריכת הקלוריות שלהם ל-1,500 ביום, ירידה חדה מהצריכה המומלצת הרגילה של 2,000 עד 2,500 קלוריות.

41% מהמשתתפים ב-iDip נחשבו להצלחה בסוף שנה, עם ירידה ממוצעת של 12.9% ממשקל גופם, לפי תוצאות שפורסמו לאחרונה בכתב העת Obesity Science & Practice.

המשתתפים בדיאטה של iDip שקלו את עצמם מדי יום ונטלו חלק בפגישות הדרכה תזונתית, כמו גם בפגישות ייעוץ אישיות.

"הגישה של iDip מאפשרת למשתתפים לנסות שילובים תזונתיים שונים, והידע והמיומנויות שהם מפתחים במהלך הירידה במשקל מהווים את הבסיס לתחזוקה ברת קיימא", אמר החוקר הראשי מנבו נקמורה, פרופסור לתזונה ב-UIUC.

אך סביב 59% מהמשתתפים איבדו רק מעט יותר מ-2% ממשקל ההתחלה שלהם לאחר שנה.

החוקרים מאמינים שאלו שהעדיפו לאכול יותר חלבון וסיבים היו עם הירידה המשמעותית ביותר במשקל.

הדיאטנית-תזונאית הרשומה והכותבת הראשית של המחקר, מינדי ה. לי, חיזקה כי "הגברת צריכת חלבון וסיבים תוך כדי הפחתה מקבילה של קלוריות נדרשת כדי למטב את הבטיחות והיעילות של דיאטות לירידה במשקל".

צוות המחקר הודה בקבוצת המשתתפים הקטנה ובתקופת התצפית המוגבלת בהצגת ממצאיו.

האסטרטגיה של יותר סיבים תזונתיים וחלבון ופחות קלוריות נתמכת על ידי מחקרים חיצוניים.

סיבים תזונתיים קשורים לאנרגיה מתמשכת, מאחר שהם מתעכלים לאט יותר מחומרים אחרים. במעי הגס, הסיבים גורמים לשחרור הורמונים שמורידים את התיאבון. מכיוון שתהליך זה נמשך שעות, התיאבון בין הארוחות מופחת.

בעוד שאיגוד הלב האמריקאי ממליץ לפחות על 25 עד 30 גרם של סיבים תזונתיים ביום כדי לעזור ברגולציה של תנועתיות המעיים, שליטה בסוכר בדם והפחתת הסיכון למחלות לב ושבץ, רוב האמריקאים מקבלים רק כ-15 גרם ביום.

ובעוד שירידה מהירה במשקל לרוב קשורה לאובדן שרירים, המשתתפים ב-iDip שמרו על רוב מסת השריר שלהם.

לאלו שאיבדו יותר מ-5% ממשקל ההתחלה שלהם, 78% מהמשקל שאיבדו היה שומן, אמרו החוקרים.

זאת הודות לצריכת החלבון המוגברת, מאחר שחלבון עוזר לגוף לשמור על מסת שריר, שלאחר מכן משפרת את התפקוד המטבולי.

נקמורה טוען שסיבים תזונתיים וחלבון נחוצים עוד יותר לאלו שמשתמשים בתרופות לירידה במשקל כמו אוזמפיק שגורמות לירידה בתיאבון, לירידה מהירה במשקל ואפשרית, לאובדן שרירים קריטי.

"הפופולריות של תרופות לירידה במשקל בהזרקה הולכת וגדלה", אמר נקמורה. "עם זאת, שימוש בתרופות אלו כאשר צריכת המזון מוגבלת באופן ניכר תגרום לתופעות לוואי חמורות של אובדן שרירים ועצמות אלא אם כן צריכת החלבון תגדל במהלך ירידה במשקל".

YOU MIGHT ALSO LIKE