לכבוד שנת הלימודים החדשה: לוח חזון
שנת לימודים חדשה היא התחלה חדשה, הזדמנות לצמוח, ללמוד ולגלות עולמות חדשים. איך הופכים את ההתחלה הזו לחוויה משמעותית עבור כל אחד מבני המשפחה? יוצרים לוח חזון משפחתי משותף, או אישי,  שיעזור לכל אחד מאיתנו להגשים את המטרות והחלומות שלו.

 

מאת: שירן שפיץ : מאמנת הורים, "שותלת" תובנות ו"מצמיחה" משפחות

אני מאמינה שתחילת שנת הלימודים יכולה להיות הרבה יותר מרק חזרה לשגרה.

אנחנו יכולים להפוך אותה לחגיגה של יצירתיות, של תקווה ושל צמיחה!

אז... לוח השראה או בשמו השני לוח חזון הוא בעצם כלי ויזואלי שנועד לגרות ולהטמיע מידע במוחנו, באופן ויזואלי וחזרתי.

אז בפרקטיקה, לוח חזון הוא בעצם אוסף של תמונות ומשפטים שנבחרים בקפידה ומייצגים את היעדים, הרצונות, המטרות והחלומות שלנו. כל אלו מרוכזים בקובץ אחד כקולאג׳, שאותו אנחנו דואגים לתלות במקום שיהיה נגיש לעין ונוכל לראות שוב ושוב: על הקיר, המקרר או דווקא כשומר מסך בטלפון או במחשב, רק שיהיה מול העיניים.

כאחת שנתמכת מאוד בערוץ הויזואלי כדי לעבד מידע חדש ולזמן לחיי חוויות ומטרות שאני רוצה להגשים, הכלי הזה הוא בדיוק מה שיכול לעשות הבדל בבית שלכם.

הוא קל להכנה, זמין והשימוש בו לא דורש זמן או מאמץ מיותרים, ומי שירצה מוזמן לשלוח לי מייל ואשלח לו פירוט איך מכינים.

אבל הדבר החשוב באמת הוא ההשפעה שיש לו על הגוף והמיינד שלנו!

איך מחשבה אחת יוצרת תגובת שרשרת, שמשליכה על המציאות שלך?

אז הנה הפרקטיקה שמאחורי ה״קסם״. באופן פשוט, כשאנחנו נתקלים בלוח ורואים אותו שוב ושוב, הוא ״מזכיר״ לנו את אותם יעדים שלנו ומייצר מחשבות עליהם, שנשארות ברובד המודע או מוטמעות פנימה אל התת מודע.

המחשבות האלו עוברות כמה גלגולים ומביאות לתגובה בשטח, לשינוי הרצוי.

לשרשרת הזו יש חוקיות: התמונות והמשפטים נקלטים כגירוי ויזואלי שעובר מהעין למוח, הגירוי יוצר מחשבה על היעד (למשל ״לחשבון הבנק שלי נכנס הרבה כסף מעשייה שאני אוהבת״), שיוצרת בגוף רגש (התרגשות, תחושת שפע, אופטימיות), שמרימה את התדר שלנו!

מה זה תדר? תדר זו תנועה.

בואו ניקח את גלי הים כדוגמא: תדר הגלים יהיה מספר הפעמים שהגל חוזר על עצמו, ביחידת זמן, בחומר מסוים, וכמובן שלגלים שונים יש גם עוצמה וגובה שונים.

ואיך זה מתקשר אלינו?!

גם הגוף שלנו הוא חומר! מאיברים בעלי מסה  משתנה ועצבים שמעבירים אותות חשמליים בגוף שלנו נעה אנרגיה בתדר מסוים בכל רגע נתון והתדר הזה נתון לשינוי!

ככה למשל כשאנחנו מבואסים ומקשיבים למוזיקה מרוממת, אנחנו יכולים לשנות את האנרגיה שלנו בתוך כמה שניות.

זוכרים שאמרנו שהמחשבה יוצרת בגוף רגשות? אז לרגשות יש השפעה עצומה על  התדר שלנו.

אם אני מתרגשת, הדופק שלי עולה, לחץ הדם שלי משתנה, השרירים יכולים להתכווץ ולהתרפות וכך המצב הפיזי של הגוף שלי משתנה, כלומר נוצרת תנועה מחזורית חדשה בחומר ונחשו מה? איתה משתנה התדר שלי.גם אנחנו וגם היקום מגיבים לתדר שלנו.

לענייננו, כשאני מביטה בלוח החזון נוצרת השרשרת הבאה: העין קולטת את התמונה המייצגת את היעד, עולה מחשבה על היעד, נוצר רגש בגוף, האנרגיה והתדר משתנים, ואז קורים שני דברים:

  1. אני מגיבה בפעולה: למשל, אם הרגשתי פחד אני אולי ארצה לברוח, אם הרגשתי עייפות אולי ארצה לנוח, אם הרגשתי התרגשות אולי ארצה לדבר עם מישהו, ללמוד משהו, או לעשות פעולה שתקרב אותי אל התוצאה הרצויה.

  1. אני מושכת אליי דברים בעלי תדר דומה: זו תורה שלמה שנקראת ״חוק המשיכה״, לא ארחיב עליה עכשיו אבל אתם תמיד מוזמנים לקורס הורים שלי, שם אנחנו לומדים על זה כי זה כלי יעיל מאוד בחינוך ילדים.

ממש בקצרה, היא מבוססת על חוקי הטבע, לפיהם ״תדרים זהים נמשכים אחד לשני״, וכך בעצם אנחנו מושכים מהיקום חוויות בעלי תדר זהה לזה שבתוכנו.

לוח חזון עוזר לנו לכוון את המחשבות והתגובות באופן יזום. אם אני מגיבה לתדר של עצמי, זה אומר שהאחריות היא עליי?

אנחנו כל הזמן מגיבים למה שקורה סביבנו ובתוכנו, התגובות שלנו, כלומר הפעולות שאנחנו נוקטים, הן אלו שמכתיבות את המציאות שלנו.

אם אני נמנעת אני אשאר באותו מקום ״נוח״, יהיה לי קשה להתקדם, אם אני אקטיבית אני אצור עבור עצמי עוד חוויות וסיטואציות בהתאם לפעולות שלי.

אם אני לוקחת סיכונים אני עלולה למצוא את עצמי בהרפתאות נפלאות וכו׳ וכו׳.

וכאן הלוח הופך כל כך משמעותי!

כשאני מייצרת בתוכי מחשבות ורגשות על הורות קלילה, על חוויות, על שמחה בהורות, הבית שלי יהיה רגוע וגם כשיהיו אתגרים אנחנו נצחק עליהם ביחד, או שנעבוד איתם ולא ננסה לטשטש או ללכת נגד.

כשאני מייצרת בתוכי מחשבות ורגשות על טיול בעולם, אולי אתחיל לחפש אנשים שעושים זאת ולנסות ללמוד מהם, אולי תחומי העניין שלי יסבבו סביב הנושא הזה.

אולי באופן לא מודע אבחר מקצוע או עבודה שמאפשרים לי לעבוד מרחוק.

כשאני מייצרת בתוכי מחשבות ורגשות על כסף שנכנס בכמויות גדולות לחשבון הבנק שלי, זה יגרום לי להיות יותר מודעות להוצאות שלי, אולי להתחיל לחסוך או להשקיע, אולי לדייק את העשיה שלי וכדומה.

התגובות שלנו קורות ברובד המודע והלא מודע, אבל הן מתרחשות בכל רגע ורגע בחיינו, גם במימדים הכי קטנים.

מה שכל כך מדהים בלוח חזון זה שהוא מאפשר לנו לנתב את המחשבות שלנו ובעקבותן את הפעולות שלנו, באופן יזום וממוקד ולא ״ליפול״ לדפוסי החשיבה המצמצמים שלנו, זה הכל עניין של פוקוס!

כדי להקל עליכם בתהליך יצרתי ערכה להכנת לוח חזון, שתאפשר לכם להתחיל כבר עכשיו בלי לבזבז זמן מיותר.

מוזמנים לשלוח לי מייל ואשלח לכם חזרה את ההוראות.

אם אתן רוצות לבוא ולהתנסות פעם אחת איך עושים את זה כמו שצריך כדי לתרגל את זה עם הילדים שלכם בבית שלכם, בואו הצטרפו   אליי בשרמן אוקס:

ב- 9 לספטמבר, ערב להכנת לוח חזון לאמהות

ב- 14 לספטמבר, ערב להכנת לוח חזון למתבגרים.

התחלות טובות ושנה מדהימה!

כאן בשבילכם לכל שאלה:

שירן שפיץ- מדריכת הורים, 818.923.7484

SHIRANSHPITZ@GMAIL.COM

YOU MIGHT ALSO LIKE