ילידת קליפורניה מ-1907: האישה המבוגרת בעולם הלכה לעולמה
מריה ברניאס מוררה בילתה את שנותיה הראשונות בסן פרנסיסקו, אך כשהייתה בת 8 חזרה עם הוריה לארץ מולדתה - ספרד, שם היא הלכה לעולמה בגיל 117

הלכה לעולמה האישה הזקנה בעולם, מריה ברניאס מוררה – אישה ספרדיה שנולדה בקליפורניה, אשר חיה דרך שתי מלחמות עולם, מלחמת האזרחים בספרד, מגפת השפעת של 1918 ומגפת הקורונה. היא הייתה בת 117 במותה, כפי שמסרה המשפחה.

"מריה ברניאס עזבה אותנו. היא מתה כפי שרצתה: בשנתה, בשלווה וללא כאב", כתבה משפחתה בחשבון שלה ברשת החברתית X. "תמיד נזכור אותה בזכות העצות והנדיבות שלה".

ברניאס, שחיה בשני העשורים האחרונים בבית האבות סנטה מריה דל טורה בעיירה אולוט בצפון-מזרח ספרד, הזהירה בפוסט ביום שלישי שהיא מרגישה "חלשה".

ברניאס חוגגת את יום הולדתה ה-117

"הזמן קרב. אל תבכו, אני לא אוהבת דמעות. ומעל לכל, אל תסבלו בשבילי. לאן שאני אלך, אני אהיה מאושרת", נכתב בחשבון שמנוהל על ידי משפחתה.

שיאי העולם של גינס הכירו רשמית במעמדה של ברניאס כאישה החיה הכי זקנה בעולם בינואר 2023 לאחר מותה של האחות הצרפתייה לוסיל רנדון בגיל 118.

ברניאס חגגה את יום הולדתה ה-116 במרץ 2023 בבית המגורים שלה סנטה מריה דל טורה באולוט, קטלוניה, ספרד, מוקפת חברים, מעריצים ובתה בת ה-78, רוזה. ברניאס הייתה צלולת דעת ודיברה בחיבה על ילדותה, אמר בן מאיירס, מנכ"ל LongeviQuest, חברה לאריכות חיים שמאחדת חוקרים של אריכות חיים עולמית.

נולדה ב-4 במרץ 1907 בקליפורניה, שנה לאחר שהוריה עלו לארה"ב, ברניאס בילתה את שנותיה הראשונות בסן פרנסיסקו, לפי גינס. שמונה שנים לאחר מכן, המשפחה החליטה לחזור לספרד, שם התיישבו בקטלוניה. היא נישאה לחואן מורט ב-1931, לפי שיאי גינס, והיו להם שלושה ילדים, 11 נכדים ו-13 נינים.

לאחר מותה של ברניאס, האישה החיה הכי זקנה בעולם היא טומיקו איטוקה מיפן, שנולדה ב-23 במאי 1908 והיא בת 116, לפי קבוצת המחקר הגרונטולוגי של ארצות הברית.

ברניאס בצעירותה

YOU MIGHT ALSO LIKE