22 פשעים בחצי שנה: חבר כנופיה מוונצואלה הטיל אימה ברחובות ניו יורק
הוא נעצר מספר פעמים אך תמיד שוחרר לחופשי, וכך המשיך לבצע את הפשעים שלו ברחבי העיר. מומחים מזהירים מפני התופעה: "זה רק יחמיר תחת ממשל האריס-וולץ"

מהגר בלתי חוקי מוונצואלה, עם קשר לכנופיית רחוב שמדאיגה מאוד את הרשויות האמריקאיות, חשוד בביצוע 22 פשעים בתוך שישה חודשים בלבד בניו יורק. והוא עדיין לא גורש מארצות הברית.

"הבעיה בניו יורק היא שיש לך מדינת מקלט ועיר מקלט, והן מעדיפות פוליטיקה על פני בטיחות הציבור", אמר טום הומן, ששימש כמנהל בסוכנות המכס והאכיפה (ICE) של ארצות הברית תחת הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

"ערי מקלט הן מקלאים לפושעים", הוא הוסיף.  

דניאל הרננדז מרטינז בן ה-30, חבר מוכר בכנופיית 'טרן דה ארגואה' האלימה במיוחד, נתקל לראשונה בשומרי הגבול של ארה"ב בינואר 2023 בטקסס, לפי דוח של ועדת המשפטים של הבית שפורסם ביום רביעי.

חבר כנופייה מוונצואלה עשה כרצונו בניו יורק

הוסכנים ציינו כבר אז את החשד לקשרים שיש לו לאותה כנופיה, והחזירו אותו למקסיקו תחת סמכות 'כותרת 42' מתקופת טראמפ, שאפשרה גירושים מהירים של מהגרים בלתי חוקיים.

אך מרטינז חצה שוב את הגבול והגיע עד לניו יורק, והחל בסדרת פשעים במשך שישה חודשים, ו"הטריד" תושבים חסרי ישע, כך טוען הדוח הממשלתי.

הוא נעצר ושוחרר שמונה פעמים בגין פשעים, כולל תקיפות של שני שוטרים ושלושה זרים לפני ש-ICE לקחה אותו למעצר.

ביולי 2023, מרטינז ניסה לגנוב שקית של צ'יפס ומשחת שיניים כאשר הוא נתקל בשוטר סמוי. הוא נעצר לאחר שהניף סכין ואיים על השוטר, אך שוחרר ללא ערבות והאישומים נפלו לבסוף, כפי שדווח.

מרטינז נתפס שלוש פעמים בחודש שלאחר מכן, והואשם בתקיפת שני שוטרים ואישה יחד עם אישום נפרד של גניבה.

ICE ביקשה מעצר נגד מרטינז לאחר מעצרו השביעי בניו יורק בספטמבר. הוא הוחזק בכלא רייקרס איילנד, ושוחרר בנובמבר 2023.

מרטינז המשיך ונתפס עוד פעמיים ניו יורק, לפני שהובא שוב למעצר של ה-ICE.

הוא היה מיועד לגירוש ביוני, אך מולדתו ונצואלה אינה מקבלת טיסות מארצות הברית, ולכן מרטינז יכול להישאר בארצות הברית לזמן בלתי מוגבל.

"זה רק יחמיר תחת ממשל קמלה-וולץ", אמר ברנדון ג'אד ממועצת השמירה הלאומית על הגבול. "הם כבר החליטו שהם דואגים יותר לבסיס התמיכה שלהם מאשר לביטחון ולאבטחה של העם האמריקאי ולכן אנו רואים את המשבר הזה. זה מעורר זעם בכל פקח גבול".

YOU MIGHT ALSO LIKE