חוכמת השימפנזה: חוקרים עוקבים אחר הקופים - ומגלים צמחי מרפא מדהימים
במשך ארבע שנים חוקרים עקבו אחר קופי שימפנזה, ונדהמו לראות כיצד הם מטפלים בעצמם אם הם פצועים או חולים – מה שהוביל את החוקרים לצמחי מרפא אנטי-זיהומיים

מחקר חדש מצא כי הרפואה העצמית של שימפנזים עזרה למדענים לזהות צמחים מבטיחים לתרופות עתידיות. במחקר, חוקרים מאוקספורד זיהו לא פחות מ-13 צמחים עם תכונות ריפוי פצעים הנלחמים בזיהומים חזקים.

החוקרים גילו את התגלית המדהימה הזו בזכות עזרתם של שימפנזים בטבע. על ידי צפייה בהם, הצוות מצא כי השימפנזים נוטים לאכול קליפה, עץ מת ועלים שאינם חלק מהתזונה שלהם כאשר הם חולים או פצועים.

החוקרים אמרו כי צפייה בשימפנזים שמחפשים עזרה מהטבע כאשר הם חולים יכולה להאיץ את גילוי תרופות חדשות למחלות כרוניות וזיהומים.

"אנחנו לא יכולים לבדוק הכל ביערות האלה עבור התכונות הרפואיות שלהם", אמרה החוקרת הראשית ד"ר אלודי פריימן מאוניברסיטת אוקספורד. "אז למה שלא נבדוק את הצמחים שיש לנו מידע עליהם – צמחים שהשימפנזים מחפשים?"' היא הוסיפה.

"המחקר שלנו מדגיש את הידע הרפואי שניתן להשיג מצפייה במינים אחרים בטבע ומדגיש את הצורך הדחוף לשמר את אוצרות היער האלה לדורות הבאים", הסבירה ד"ר.

לשם כך, ד"ר פריימן וצוותה בילו חודשים בכל פעם, במשך ארבע שנים, בעקבות ובצפייה זהירה בשתי קהילות של שימפנזים, 51 בסך הכל, הגרים בשמורת היער המרכזית בודונגו, אוגנדה.

במהלך התצפיות, למשל, הצוות גילה שימפנזה זכר פצוע שצורך את עלים ממשכת ה'שרכנים' הנקראים כריסטלה פרסיטיקה. במהלך בדיקות מעבדה, נמצא שלעלים הללו יש תכונות נוגדות דלקת.

"לאחר שבילינו חודשים בשטח, אספנו רמזים התנהגותיים שהובילו אותנו למיני צמחים מסוימים, היה מרגש לנתח את התוצאות הפרמקולוגיות ולגלות שרבים מהצמחים הללו הציגו רמות גבוהות של ביואקטיביות", הוסיפה הדוקטור.

YOU MIGHT ALSO LIKE