ה-FDA בהתראה דחופה: יש לזרוק מיידית את התבלין הזה
רמות גבוהות של עופרת – חומר מסוכן לבריאות הגורם לשלל מצבים רפואיים, נמצאו במוצר של חברת El Servidor. הסוכנות מבקש מכל הציבור לבדוק את ארון התבלינים ולוודא שאין להם את המוצר

מינהל המזון והתרופות, ה-FDA, פרסם התראת בריאות ציבורית למוצרי קינמון טחון – והסוכנות מבקשת מהצרכנים להשליך באופן מיידי את המותג El Servidor.

דרך בדיקות מוצר שבוצעו על ידי מחלקת החקלאות של מדינת ניו יורק, נמצא שהמוצר מכיל רמות גבוהות של עופרת – כאשר חשיפה למוצר זה יכולה להיות מאוד לא בטוחה, היא עשויה לתרום לרמות לרמות גבוהות של עופרת בדם, במיוחד בתינוקות וילדים צעירים, לפי ה-FDA.

הגנה על ילדים מפני חשיפה לעופרת חשובה במיוחד מכיוון שהם יותר רגישים לרעילות עופרת, לפי ה-FDA.

חשיפה קצרת טווח לעופרת גבוהה עשויה להביא לכאבי ראש, כאבי בטן, הקאות ואנמיה.

כמו כן, חשיפה לטווח ארוך לעופרת גבוהה עשויה להביא לעצבנות, תשישות, עייפות, כאבי שרירים או צריבה/דקירה בשרירים, עצירות, קושי בריכוז/חולשה שרירית, רעד, ירידה במשקל, לפי ה-FDA.

לפי הסוכנות, הצרכנים לא צריכים לאכול, למכור או לשרת לקוחות עם מוצר הקינמון הטחון של החברהEl Servidor, אשר התבקשה להגיש ריקול מרצון.

"למוצר זה יש תוחלת חיים ארוכה. על הצרכנים לבדוק את בתיהם ולהשליך מוצר זה", אמרה הסוכנות הפדרלית. "אם יש חשד שמישהו נחשף לרמות גבוהות של עופרת, דברו עם ספק הטיפול הרפואי שלכם. לרוב האנשים אין סימפטומים מיידיים ברורים של חשיפה לעופרת".

במרץ 2024, ה-FDA שלח מכתב ליצרני קינמון, מעבדים, מפיצים ומפעילי מתקנים בארה"ב, והזכיר להם את הדרישה ליישם בקרות כדי למנוע זיהום מסכנות כימיות אפשריות במזון, כולל במוצרי קינמון טחון.

אבל עכשיו ננקט צד נוסף בהגנה על הציבור, כדי להבטיח את בטיחות הקינמון הטחון המשמש במזונות שנצרכים לעיתים קרובות על ידי תינוקות וילדים צעירים.

YOU MIGHT ALSO LIKE