מראה השחורה: מדענים פיתחו שליטה מרחוק על המוח
צוות חוקרים מדרום קוריאה הצליחו לפתח טכנולוגיה המאפשרת שליטה מרחוק איתה ניתן לעשות מניפולציה על המוח בעזרת שדות מגנטיים

שליטה אלחוטית על המחשבות – זה כבר לא פרק ממראה שחורה, אלא זה ממש כאן.

בפיתוח מהפכני מדרום קוריאה, מדענים המציאו טכנולוגיה של שליטה מרחוק שמאפשרת מניפולציה של המוח באמצעות שדות מגנטיים. החוקרים מקווים שהתגלית שלהם תעזור לנו להבין טוב יותר את התפקודים הגבוהים של המוח כמו תפיסה, רגש והתנהגות חברתית.

"זוהי הטכנולוגיה הראשונה בעולם איתה ניתן לשלוט באופן חופשי באזורים ספציפיים במוח באמצעות שדות מגנטיים", אמר צ'ון ג'ינוו, מהמרכז לננו-רפואה בדרום קוריאה. "אנו מצפים שהיא תשמש רבות במחקר להבנת תפקודי המוח, רשתות עצביות מלאכותיות מתוחכמות, טכנולוגיות ממשק מוח-מחשב דו-כיווניות, וטיפולים חדשים להפרעות נוירולוגיות".

(צילום: Shutterstock)

המוח האנושי מכיל למעלה מ-100 מיליארד נוירונים, שקיימים ברשת מורכבת של מעגלים נוירונליים מחוברים. היכולת לשלוט בנוירונים ספציפיים הייתה מאפשרת לנו לקבל תובנות חדשות לגבי התפקידים השונים שמבצעים כל אחד ממעגלי המוח הללו, אך עד כה זה היה אפשרי רק באמצעות טכנולוגיות פולשניות שהפריעו לתנועות הטבעיות.

שדות מגנטיים נכנסו מזמן לשימוש רפואי, והם למעשה מציעים חלופה מרחוק ולא פולשנית.

כעת, צ'ון ועמיתיו מהמרכז לננו-רפואה ואוניברסיטת יונסיי השתמשו בעיקרון זה כדי ליצור את טכנולוגיית השליטה על המוח, שקראו לה ננו-מיינד, או Nano-MIND.

כחלק מהמחקר שלהם, המדענים לקחו קבוצה של עכברות שאינם אמהות – והפעיל קבוצה של קולטנים באזור מסוים במוח שידוע כמפעיל התנהגות אמהית. בכך, הם הצליחו להגביר באופן משמעותי את ההתנהגות של אותן עכברות בטיפוח, והביאו גורים של עכברים לקן שלהן.

YOU MIGHT ALSO LIKE