ההבטחה של טראמפ מקבלת תמיכה מדמוקרטים: טיפים לא יחויבו במס
תחילה הם קראו לכך "הבטחת קמפיין פרועה מפי עבריין מורשע", אבל אחרי מספר שבועות כמה דמוקרטים החליטו להצטרף למאמץ דו-מפלגתי שיחריג באופן פדרלי את הטיפים ממסים

במה שחלק מהמחוקקים כינו תעלול יחצני פרוע של המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ, הפך כעת למאמץ דו-מפלגתי שמטרתו להחריג את הטיפים מהמס הפדרלי.

טראמפ חשף לראשונה את תוכניתו לקצץ את המסים הללו עבור עובדי המסעדות – כל 2.24 מיליון ברחבי המדינה, לפי לשכת סטטיסטיקות העבודה של ארה"ב – בעצרת שערך בחודש שעבר בלאס וגאס.

"אז זו הפעם הראשונה שאני אומר את זה, ולאותם עובדי מלונות ואנשים שמקבלים טיפים, אתם הולכים להיות מאוד מרוצים כי כשאני אגיע למשרד, אנחנו לא הולכים לגבות מסים על טיפים שאנשים מרוויחים", אמר טראמפ באותה עצרת ב-9 ביוני.

באותו זמן, 'איגוד הקולינריה המקומי 226' – שמייצג 60,000 עובדים בנבדה – דחה את הרעיון.

"הקלה בהחלט נחוצה למרוויחי טיפים, אך עובדי נבדה מספיק חכמים כדי להבחין בין פתרונות אמיתיים לבין הבטחות קמפיין פרועות מפי עבריין מורשע", אמר מזכיר האוצר של האיגוד, טד פפה-ג'ורג', בהודעה לעיתונות.

טראמפ כמובן לא התרגש וחזר על התחייבותו בוועידה הרפובליקנית במילווקי, שם סיפר על פגישה עם מלצרית במגדלי טראמפ שאמרה לו כי "הממשלה רודפת אחרי כל הזמן על הטיפים... נותנים מעט מאוד מזומן, לוקחים כל כך הרבה. זה פשוט מגוחך".

וכך, בשבועות שחלפו מאז שהכריז לראשונה על התוכנית, לפתע האיחוד הקולינרי וחלק מיריבו הפוליטיים של המועמד הרפובליקני, שינו את גישתם.

הסנאטוריות הדמוקרטיות מנבדה, ג'קי רוזן וקתרין קורטז מאסטו, חתמו על הצעת חוק דו-מפלגתית שהוצעה בסנאט על ידי טד קרוז, רפובליקני מטקסס.

"ביטול המס הפדרלי על טיפים יביא להקלה כלכלית מיידית לעובדי השירות והאירוח ברחבי המדינה שלנו, שעובדים קשה יותר מתמיד תוך שהם נלחצים על ידי עליית המחירים", אמרה רוזן בהצהרה לתקשורת.

אין הערכה עדכנית לכמה יחסכו עובדי השירות אם הטיפים לא יחויבו במסים. אבל בהתבסס על נתוני מס הכנסה של IRS משנת 2018, מרוויחי טיפים עשויים לחסוך 6,000 דולר בשנה.

YOU MIGHT ALSO LIKE