אוהבי השנ"צ – תמשיכו ככה: נמנום בצהריים מפחית את הסיכון לדמנציה
התלות שלנו במנועי החיפוש השונים והבינה המלאכותית מפחיתה משמעותית את התפקוד המוחי שלנו שלא מתאמץ, מה שיכול להגביר את הסיכון לירידה קוגניטיבית

הרגלים יומיומיים פשוטים, כמו לישון קצת בצהריים ולהישאר פעילים, יכולים להפחית מאוד את הסיכון לחלות בדמנציה – כך לפי מומחה לבינה מלאכותית מאוניברסיטת ווטרלו, שמקשר בין המצב הרפואי לעולם הטכנולוגי.

יותר מ-5 מיליון אמריקאים מעל גיל 65 חיים עם דמנציה, לפי נתונים משנת 2014 של ה-CDC, כאשר היא מגיעה בצורות שונות, והנפוצה ביניהן היא מחלת האלצהיימר.

מדענים מאמינים שאלצהיימר נגרמת על ידי הצטברות לא תקינה של חלבונים בתוך תאי המוח וסביבם, אף על פי שמה שגורם להצטברות זו עדיין לא ברור. אבל מה שאנו יודעים הוא שהסיכון שלנו לפתח את מחלת אלצהיימר תלוי במגוון גורמים גנטיים וסביבתיים.

(צילום: Getty Images)

בספרו החדש של מוחמד אלמסרי, הוא תיאר כיצד התלות ההולכת וגוברת שלנו בבינה מלאכותית עשויה להגביר את הסיכון שלנו לפתח דמנציה וצורות אחרות של ירידה קוגניטיבית.

כמו השרירים שלנו, גם הזיכרון שלנו זקוק לאימון קבוע עם העקרון של: "או שתשתמש בו או שתאבד אותו".

אלמסרי אומר שבגלל התלות שלנו באינטרנט והבינה המלאכותית, אנו מזניחים את אימוני המוח שלנו.

נוסף לחשיבות בלבצע פעולות אקטיביות כדי לאמן את המוח, אלמסרי אומר שמנוחה היא גם כן חשובה – ומחקרים רבים הראו ששינת צהריים קצרה משפרת את הביצועים הקוגנטיביים שלנו, במיוחד אלה הקשורים לזיכרון.

אלמסרי מתאר את הנמנום בשעות הצהריים כ"איפוס" שמרענן את הזיכרון ופונקציות אחרות של המוח והגוף. אחרת, "המוח עובד ללא הפסקה, נניח מ-6:00 בבוקר עד 11:00 בלילה".

YOU MIGHT ALSO LIKE