איראן, רוסיה או סין? מישהי מוכרת לחמאס נשק סייבר שפוגע בישראל
דיווחים בתקשורת מצביעים על כך שארגון הטרור השולט בעזה "שוכר וירוסים מורכבים" בהם הוא משתמש כדי לשבש את מערכות צה"ל וסוכנויות ממשלתיות אחרות

חמאס רכש תוכנות זדוניות מתוחכמות כדי לפגוע בתשתיות ובישויות ישראליות, ובכך פתח חזית נוספת בסכסוך המתמשך – כך על פי מומחה טכנולוגיה, כפי שפורסם ב'ניוזוויק'.

לפי האתר National Security News, חמאס החל "לשכור וירוסים מורכבים" ולהתשמש בהם כדי לתקוף את מערכות צה"ל וסוכנויות ממשלתיות אחרות.

באמצעות תוכנות זדוניות זולות המכונות "גנבי מידע", או info-stealers, חמאס כביכול מעלה וירוסים למחשבי יעד דרך אימיילים, משחקים או מסמכי PDF, ומשתמשת באלו כדי לגנוב נתונים חסויים.

אלברטו קסארס, קצין הטכנולוגיה הראשי בחברת אבטחת הסייבר Constella Intelligence מקליפורניה, אמר ל'חדשות הביטחון הלאומי' כי הטכנולוגיה יכולה להיות מקורה מרוסיה, סין, איראן או צפון קוריאה.

האתר ציטט דוח שטען כי מספר הדיווחים על וירוסים כאלה עלה ב-43 אחוזים בין 2022 ל-2023,  כאשר 68% מהדיווחים ב-2023 הגיעו לאחר ה-7 באוקטובר.

נטען כי מלחמת 'חרבות ברזל' הביאה עמה "עלייה במתקפות הסייבר שהתעצמו בהדרגה ועברו ממיקוד בגניבת מידע לגרימת הפרעה ונזק".

עם זאת, מומחה אחד אמר לניוזוויק כי התקפות סייבר שמקורן ברצועת עזה הופכות להיות פחות סבירות בשל הנזק שנגרם לאזור על ידי הפצצות ישראליות.

יוסף יארנצקי, חוקר עמית בתחום האיומים הסייבריים והביטחון הסייברי במכון המלכותי לשירותים מאוחדים, אמר ל'ניוזוויק' שהאסטרטגיה החדשה של חמאס מהווה "הרחבה של הסכסוך הרחב יותר".

יארנצקי הוסיף שאף על פי שקיימת האפשרות שחמאס מקבל את כלי הסייבר הללו מרוסיה ומסין, ששתיהן ידועות בפעילות רשתות סייבר מתוחכמות משלהן, סביר יותר שהטכנולוגיה מגיעה מאיראן או דרך רשתות פשע לא מזוהות.

YOU MIGHT ALSO LIKE