המושכים בחוטים? ברק אובמה וננסי פלוסי נפגשו כדי לדון על מצבו של ביידן
הנשיא לשעבר ויו"ר בית הנבחרים לשעבר שוחחו בארבע עיניים לגבי מצב המפלגה הדמוקרטית והקולות ההולכים וגוברים לגבי הסיכויים של הנשיא המכהן לנצח בנובמבר הקרוב

הנשיא לשעבר ברק אובמה ויו"ר בית הנבחרים לשעבר ננסי פלוסי נפגשו השבוע ושוחחו בארבע עיניים לגבי החששות הגוברים לגבי מסע הבחירות של ג'ו ביידן – זאת כאשר מספר הולך וגדל של דמוקרטים דורשים מהנשיא המכהן לפרוש מהמירוץ.

על פי הדיווחים, אובמה ופלוסי שוחחו על הקושי של ביידן בן ה-81 לנצח את יריבו הרפובליקני דונלד טראמפ, אבל אף אחד מהשניים לא בטוח מה לעשות. כך אמרו מקורות לרשת CNN.

הם הוסיפו כי גורמים דמוקרטים רבים פנו ואף התחננו מאובמה ופלוסי שיעזרו לכוון את הבחירות למקום חיובי, וכמה שיותר מהר כי הם חוששים מהנזק המתמשך למפלגה כאשר נותרו ארבעה חודשים בלבד לבחירות.

מאז העימות הנשיאותי מול טראמפ בשידור חי, הנשיא ביידן אמר פעם אחר פעם שאין לו כל כוונה לפרוש מהמירוץ.

מקורב לאובמה, פלוסי וביידן אמר לרשת CNN כי "הם צופים ומחכים שהנשיא ביידן יגיע להחלטה בעצמו".

מקורות ששוחחו עם Axios אמרו כי גורמים פנו גם לקלינטונים, מנהיג הרוב בסנאט צ'אר שומר ומנהיג המיעוט בבית הנבחרים האקים ג'פריס – בדרישה שיפעלו להסרת ביידן מהמרוץ. הדיווחים מצביעים על כך שהם הקימו קבוצה המכונה "הוועדה הלא רשמית לביטול מועמדותו של הנשיא" – אשר ככל הנראה שולחת הודעות ואימיילים לגורמים שונים, מזמינה סקרים ופונה לתורמים להפעיל לחץ.

YOU MIGHT ALSO LIKE