מחקר: אוזמפיק מפחית משמעותית את הסיכון לסוגי סרטן מסוימים
בעוד שאנשים עם משקל עודף או שמנים נמצאים בסיכון גבוה יותר לחלות ב-13 סוגים של סרטן, תרופות פופולריות להרזיה ונגד סוכרת עשויות לסייע במניעה

תרופות GLP-1 כמו אוזמפיק ווגובי עשויות לעזור להפחית את הסיכון לסוגים מסוימים של סרטן, כך מציע מחקר חדש.

אנשים שמשקלם עודף או שהם שמנים נמצאים בסיכון גבוה יותר לחלות ב-13 סוגים של סרטן, והסיכון גדל ככל שהאדם שמן לאורך זמן וככל שהוא צובר עוד משקל עודף. כ-40% מאבחנות הסרטן החדשות קשורות למשקל עודף, לפי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC.

אך מחקר שפורסם ביום שישי בכתב העת JAMA Network Open מצא כי אנשים עם סוכרת מסוג 2 שטופלו בתרופות GLP-1 היו בסיכון נמוך באופן משמעותי להיות מאובחנים ב-10 מתוך 13 סוגי הסרטן הקשורים להשמנה, לעומת אלו שטופלו באינסולין.

הסיכון צונח ביותר מחצי לגבי סרטן כיס המרה, מנינגיומה, סרטן הלבלב וקרצינומה הפטוצלולרית, סוג של סרטן כבד. הוא גם הופחת באופן משמעותי עבור סרטן השחלות, סרטן המעי הגס, מיאלומה מרובה, סרטן הוושט, סרטן הרחם וסרטן בכליות.

עם זאת, המחקר מצא כי טיפול ב-GLP-1 לא היה קשור לסיכון מופחת לסרטן שד לאחר גיל המעבר, שנתוני ה-CDC מראים כי הוא הסוג הנפוץ ביותר של סרטן הקשור להשמנה.

הממצאים החדשים המקשרים בין טיפול ב-GLP-1 לסיכון מופחת לסוגים מסוימים של סרטן "משווים לטובה" עם השפעות דומות הקשורות להתערבות אינטנסיבית באורח חיים וניתוח בריאטרי-מטבולי שנמצאו בניסויים אחרים, כתבו מחברי המחקר.

הסיכון לא הופחת גם לגבי סרטן הקיבה או סרטן בלוטת התריס. למעשה, מחקרים אחרים מצאו כי GLP-1 עשוי לקיים אינטראקציה עם ייצור אינסולין של הגוף בדרכים שמשפיעות לרעה על בלוטת התריס, ומחברי המחקר הדגישו כי על המטופלים להיות מודעים לסיכונים הללו.

YOU MIGHT ALSO LIKE