טיפ חשוב: כך תנקו את הפירות והריקות שלכם מחומרי ההדברה
הפירות והירקות שאנחנו אוכלים מספקים לנו חומרים מזינים נהדרים – אך גם כימיקלים נגד עשבים ופטריות, וחומרי הדברה וחיטוי. לכן חשוב לדעת כיצד ל"טהר" אתם

תאכלו את הירקות שלכם - לא את הכימיקלים שעליהם.

מומחים מציעים ששטיפת ירקות ופירות תחת מים מהברז אינה מספיקה כדי לנקות אותם מחומרי ההדברה וכימיקלים אחרים שעלולים להיות מסוכנים שהם נחשפים אליהם במהלך הגידול והקטיף.

התזונאית ג'סיקה שאנד הסבירה ל'ווג' הבריטי בשבוע שעבר, כי "הכימיקלים הנפוצים ביותר שמשתמשים בהם על פירות וירקות הם חומרים נגד עשבים, נגד פטריות, חומרי הדברה וחומרי חיטוי".

מחקר שנערך לאחרונה על ידי ארגון שפועל למען אספקת מזון נקי יותר, מצא ש-75% מהפירות והירקות הטריים הקונבנציונליים שנבדקו הכילו שאריות של כימיקלים שעלולים להיות מזיקים.

שאנד אמרה שהסרת הקליפה מפירות וירקות יכולה לעזור לנקות אותם מרעלים, אך זה גם מפשיט אותם מסיבים ומחומרים תזונתיים יקרי ערך אחרים. כדי להפחית את הסיכונים הללו, שאנד כללה בשגרת הבריאות שלה "דיטוקס" לירקות ופירות.

היא הסבירה ששטיפה נכונה של פירות וירקות יכולה להפחית את החשיפה למזהמים, במיוחד לכימיקלים המפריעים למערכת ההורמונלית. היא גם הדגישה כי מזון אורגני הוא יקר – אך אינו חסין לזיהומים כימיים, ואמרה שסלטים המגיעים בשקיות ומשווקים כ'שטופים ומוכנים לאכילה' הם גם כן חייבים ניקוי.

ואלו הם השלבים לניקוי יעיל של פירות וירקות, לדבריה של שאנד:

  1. שימו את הירקות והפירות בכיור נקי מלא במים טריים - מומלץ להשתמש במים מסוננים. מזגו לבפנים חומץ תפוחים, בכמות של כפית אחת לשלוש כוסות מים.

שאנד מסבירה, "חומץ תפוחים עשיר בתכונות אנטי-בקטריאליות ואנטי-מיקרוביאליות, הופך אותו למקור מזון טבעי אידיאלי לניקוי הירקות והפירות שלכם. אפשר גם להשתמש בסודה לשתייה - תוסיפו כפית אחת לשני כוסות מים".

חומץ תפוחים גם זכה לשבחים על תכונותיו הפוטנציאליות להורדת משקל - אך יש מעט הוכחות מדעיות לכך.

  1. "תשתמשו במברשת ירקות, ובעדינות תצחצחו כל חתיכת ירק בנפרד ואז תניחו להם להשרות במשך 15 דקות. לבסוף, שטפו", שאנד אמרה לווג הבריטי. "אם אתם שוטפים פירות יער, הוסיפו אותם למסננת ושקעו אותם במים למשך חמש דקות לכל היותר - יותר מכך והם יהפכו לרכים מדי".

מברשות טוואשי, העשויות מסיבי דקל, שימושיות במיוחד להסרת לכלוך מירקות.

  1. הוציאו את הפירות והירקות מהכיור וייבשו אותם במגבת מטבח. הניחו את הפירות יער לייבוש באוויר על מגבת לשעה.
  2. העבירו את הירקות והפירות למכולות זכוכית, לא פלסטיק, כדי לשמור עליהם טריים לזמן ארוך יותר.

YOU MIGHT ALSO LIKE