המיגרנות הופכות לחזקות יותר – וזו הסיבה
עוזרת פרופ' לנוירולוגיה הסבירה מדוע כאב הראש הכרוני הופך לעוד יותר בלתי נסבל – מגורמים הקשורים לטכנולוגיה, ללחץ ולשינויי אקלים

מחקרים רפואיים אחרונים מצביעים על כך שהאמריקאים סובלים מאוד ממיגרנות, שהולכות ומחמירות.

שכיחות המיגרנות נשארה יחסית יציבה בשלושת העשורים האחרונים, עם כמעט 1 מתוך 7 אנשים שחווים את כאב הראש הבלתי נסבל. עם זאת – חומרת המיגרנה הולכת וגוברת.

החלק של סובלי מיגרנה שחווים נכות בינונית עד חמורה קשורה למיגרנה עלה מ-22.0 אחוז ב-2005 ל-42.4 אחוז ב-2018, לפי המחקר.

ד"ר ליזה סמירנוף, עוזרת פרופסור לנוירולוגיה קלינית בבית הספר לרפואה של מילר בפלורידה, הסבירה מה יכולה להיות הסבירה מאחורי התחזקות הכאבים.

"מיגרנות הן הפרעה תורשתית שמשפיעה על המוח ומאופיינת בעיקר ברגישות לסביבה", סמירנוף אמרה לניוזוויק.

בשלושת העשורים האחרונים, הסביבה שלנו השתנתה משמעותית, מה שייתכן שתרם לשינויים שאנו רואים בחומרת המיגרנה.

"ככל שהאנשים והחברה התפתחו, כך גם הרגישויות שמפעילות מיגרנות", סמירנוף אמרה, "תגובות לאורות חזקים וחשיפה למסכי טלוויזיה, למשל, יכולות להיות הרבה יותר מאתגרות עבור מיגרנות".

וזה לא רק יותר טכנולוגיה מסביבנו. לפי סקר של גלופ שנערך באפריל, האמריקאים סובלים מלחץ יותר מתמיד, כאשר 49 אחוז מדווחים על חווית לחץ בתדירות גבוהה.

"למרות שלחץ אינו הגורם למיגרנות הוא בהחלט יכול להשפיע עליהן", אמרה סמירנוף, "עבור רבים, לחץ מוגבר או אירועים מלחיצים עשויים להוביל למיגרנות. כמו כן, 'ירידת לחץ' בסוף שבוע העבודה, אנשים אוהבים להירגע ולבלות זמן עם משפחותיהם אך זה גם יכול להפעיל מיגרנות בגלל ירידת הלחץ".

גם הסביבה הטבעית שלנו משתנה. "שינויים סביבתיים כמו שריפות בחוף המערבי, ושינויי טמפרטורות בחוף המזרחי וזיהום באופן כללי יכולים גם להשפיע על מיגרנות", הוסיפה.

YOU MIGHT ALSO LIKE