שריפת יער בקליפורניה: מאות פונו מביתם כאשר אלפי דונם עולים באש
כמה עשרות מיילים צפון-מערבית ללוס אנג'לס פרצה שריפה שהתפשטה במהירות בזכות רוחות חזקות ומזג אוויר יבש – מה שהביא לפינוי נרחב ואזהרות לאזורים רבים

שריפת יער בקליפורניה במרחק של כ-65 מיילים מצפון-מערב ללוס אנג'לס התלקחה ביום שבת ושרפה יותר מ-12,000 אקר (כ-5,000 דונם) והביאה לפינוי של לפחות 1,200 אנשים הגרים באזור, כך לפי מחלקת החקלאות והגנת האש.

השריפה קיבלה את השם Post Fire, והיא התחילה בשעה 1:47 בצהרי יום שבת בגורמן, ליד פארק האנגרי וואלי. דיווחים נוספים מראים כי השריפה והעשן נמצאים ליד כביש 5 לכיוון אדם פירמיד. הסיבה לשריפה עדיין לא ידועה.

בערך 1,200 אנשים פונו מפארק האנגרי וואלי על ידי שירותי הפארקים של קליפורניה, לפי Cal Fire ביום ראשון. הוצאו התראות פינוי לאזורים ממערב לכביש 5 בין אגם פירמיד לגורמן, כפי שמפורט באתרי האינטרנט של Cal Fire ומחוז לוס אנג'לס.

"כרגע צוותים עובדים על בניית קווי אש סביב פיסות האש. מטוסים עובדים במטרה לעצור את התקדמות האש אך יש להם ראות מוגבלת", כך נכתב בעדכון האחרון של הרשויות.

מאמצי הכיבוי כוללים 400 עובדים, 70 כלי רכב ושני דחפורים. Cal Fire דיווחה כי השריפה הייתה מוכלת ב-2 אחוז בלבד נכון לאחר הצהריים של יום ראשון. אחוז ההכלאה יכול להשתנות במהלך הלילה בעיקר בגלל הרוחות, כך אמר קרייג ליטל, מומחה לכיבוי אש ודובר עם תקשורת במחלקת הכיבוי של מחוז לוס אנג'לס.

הוא אמר שהשריפה הזו "אינה חריגה, פשוט מתרחשת מוקדם יותר" בעונה והוסיף כי "זו שריפה גדולה מאוד" שמונעת על ידי רוח.

שריפות חורש נפוצות בקליפורניה, עם 1,769 שנרשמו עד כה השנה, כפי שדווח על ידי הרשויות. רובן מתרחשות בדרך כלל בין אפריל לאוקטובר, כאשר בחודשים האחרונים רואים את רוב השריפות.

שני בניינים מסחריים נפגעו עד כה, אך לא דווח על נזק לבתי מגורים, וגם לא על פגיעה בבני אדם.

בנוגע למשך הצפוי של השריפה, נמסר ש"אין דרך לחזות" כמה זמן היא תימשך. "אנו יודעים בוודאות שנהיה כאן מחר".

YOU MIGHT ALSO LIKE