האם זה הזמן להחזיר את החוק האוסר על מסכות?
בשנות ה-50 נאסר בארה"ב על כיסוי פנים בציבור בגלל הקוקלוקס קלאן, אך בוטל בגלל הקורונה.. אבל ההפגנות האנטישמיות האלימות בחודשים האחרונים מבהירים – החוק חייב לחזור

המפגינים האנטישמים האלימים בניו יורק כמעט כולם מכסים את פניהם כדי שלא יזהו אותם, מובילים

אחרי אינספור הפגנות אנטישמיות אלימות בניו יורק, כאשר כמעט כל המפגינים מכסים את פניהם כדי שלא יזהו אותם – כעת מנהיגים יהודיים קוראים להעביר חוק נגד מסכות, כמו שהיה בעבר נגד הקוקלוקס קלאן.

רק ביום שני האחרון, מפגינים שונאי ישראל מילאו את הרכבת התחתית בעיר, כולם לבושים במסכות קורונה, כפיות ומשקפי שמש, ודרשו ממי ש"ציוני" להרים את ידו – ואז הזהירו: "זו ההזדמנות האחרונה שלכם לצאת".

מוקדם יותר באותו היום, ביוניון סקוור מול תערוכה להנצחת קורבנות פסטיבל הנובה, מפגינים החזיקו כרזה ועליה כתוב: Long Live October 7 או "תחיי האינתיפאדה", כמו גם הנפת דגלי חזבאללה וחמאס.

"חוק מסכות יעשה הבדל גדול", אמר סקוט ריצ'מן, המנהל האזורי של הליגה נגד השמצה (ADL), שהזכיר כי הארגון תמך בחוקים דומים בשנות ה50. "זה באמת השפיע על הקוקלוקס קלאן, כי אף אחד מהם לא רצה שפניו ייראו".

"אנחנו חווים ורואים את ספר המשחקים של הנאצים מתממש ב-2024," אמר מארק טרייגר, ראש מועצת יחסי הקהילה היהודית. "זה משבר, חירום. אנו זקוקים לתוכנית מקיפה לעצירת הגאות העולה של האנטישמיות כדי להגן על יהודי ניו יורק וכל תושבי העיר".

פשעי שנאה נגד יהודים היו בעלייה גם לפני השבוע הזה, עם קפיצה של 150% במאי מאותו חודש בשנה שעברה, לפי נתוני הפשע של מחלקת המשטרה של ניו יורק. שוטרים רשמו השנה עד כה 173 פשעי שנאה נגד יהודים, בהשוואה ל-101 לכל שנת 2023.

חבר האספה מייקל ריילי מסטטן איילנד, כבר הציג בחודש שעבר חוק שמחזר את האיסור על מסכות, שבפועל ימנע מהמפגינים לפעול באנונימית ובאלימות ללא עונש.

ריילי אמר שאנטישמים אינם שונים מהקו קלאן. "הם קבוצה גדולה שלובשת מסכות כדי להפחיד ולהסית אנשים. האם זה לא נשמע כמו הקו קלאן? האיסור על מסכות מעולם לא היה צריך להתבטל".

YOU MIGHT ALSO LIKE