תמשיכו לתעד: צילום הארוחה עשוי לשפר את התזונה שלכם
מחקר שנערך באוסטרליה מצא יתרונות בתיעוד האוכל שנמצא על הצלחת, שכן כך ניתן לעקוב במדויק אחר הכמויות והאופן שבו אתם אוכלים

רבים מחובבי האוכל מצלמים ומשתפים תמונות של הארוחה שהם הכינו או המנה שהזמינו במסעדה – ומסתבר שיש לכך יתרונות.

חוקרים באוניברסיטת קרטין באוסטרליה מצאו שצילום של אוכל אינו רק תוכן פופלרי ברשתות החברתיות, אלא יכול להיות המפתח לשיפור תזונת האנשים.

המחקר פורסם תחת הכותרת "דיוק של הערכת צריכת אנרגיה ורכיבים תזונתיים לעומת צריכה נצפית באמצעות ארבעה שיטות הערכה תזונתית בסיוע טכנולוגיה: מחקר האכלה חוצה ניסויי רנדומלי", בו החוקרים מדדו את משקל הארוחות, שלאחר מכן סופקו למשתתפים לאורך יום לארוחת בוקר, צהריים וערב.

(צילום: Getty Images)

השגחה על מה שאנשים אוכלים מספקת נתונים חיוניים על רכיבים תזונתיים, כתבו. "הזכרה תזונתית של 24 שעות היא כרגע השיטה הנפוצה ביותר במעקב אחר התזונה, מכיוון שהיא כוללת פחות הטיות".

אחת השיטות מבקשת מהמשתתפים לצלם תמונות של הארוחות שלהם באמצעות האפליקציה Food Record בנייד, ולאחר מכן דיאטן מנתח את התמונות.

152 איש השתתפו במחקר (55% נשים; גיל ממוצע 32 שנה, מדד מסת גוף ממוצע 26 ק"ג/מ"ר), והם סווגו באקראי לאחת משלוש ימי האכלה נפרדות בהן צרכו ארוחת בוקר, צהריים וערב, עם שיטה בלתי מובלטת של משקל מזונות ומשקאות שנצרכו.

המחקר מצא שהדיוק של הצריכה התזונתית היה הרבה יותר גבוה עבור הקבוצה שצילמה את מה שאכלה, בהשוואה למשתתפים שנדרשו לזכור מה אכלו.

המחברת הראשית והמועמדת לדוקטורט קלר ויטון אמרה שזה היה המחקר הגדול ביותר שנעשה אי פעם באמצעות אפליקציית תיעוד המזון הניידת ושהממצאים יכולים להשפיע רבות על האופן שבו אנו מנתחים את מה שהאוכלוסייה אוכלת.

"נתונים מדויקים ואמינים על מה שהאוכלוסייה אוכלת הם מפתח לתמיכה ועידוד אנשים לשפר את בריאותם", אמרה ויטון. "אנשים יכולים להתקשות לזכור מה אכלו, אך המחקר הזה מראה שהערכת התזונה יכולה להיות מדויקת, במיוחד כאשר מורידים את הנטל מהאדם כאשר מבקשים ממנו לצלם את מה שאכל".

מובילת המחקר ושותפה ליצירת אפליקציית תיעוד המזון הניידת, פרופ' דבורה קר, אמרה שזו התפתחות מרגשת בקבלת התמונה המלאה יותר של מה שהאנשים אוכלים. "זה הופך להיות הרבה יותר פשוט לאנשים לעקוב אחרי מה שהם צורכים כאשר הם צריכים רק לצלם את המזון שלהם לאורך היום", ציינה קר.

"זה יהפוך להיות עוד יותר קל ככל שניתות תמונות המנות יהיה אוטומטי. עם התקדמות בטכנולוגיית הבינה המלאכותית, זה עשוי להיות רק עניין של זמן. עם התקדמות הטכנולוגיה, זה יכול להוות דרך לא רק לתעד טוב יותר את מה שהאוכלוסיות אוכלות אלא גם להציע ייעוץ תזונתי מדויק יותר לאנשים שמעוניינים לאכול בריא יותר".

YOU MIGHT ALSO LIKE