עשרות חשודים הקשורים לקרטל סינלואה – נעצרו בלב קליפורניה
מאות אנשי אכיפת החוק היו מעורבים במעצרם של עשרות חשודים שהפעילו רשת סחר בסמים בקליפורניה ובאורגון, כאשר בפשיטה נעצרו כמויות סמים גדולות וכלי נשק תוצרת רוסיה

כמעט 40 חשודים המעורבים ברשת סמים בקליפורניה הקשורה לקרטל סינלואה האכזרי ממקסיקו, נעצרו על ידי הרשויות והואשמו במספר עבירות.

ב-5 ביוני, יותר מ-400 אנשי אכיפת חוק פדרליים, מדינתיים ומקומיים עצרו 36 נאשמים וביצעו 25 צווי חיפוש על פני מספר מחוזות - אימפריאל, סן דייגו, פרסנו ולוס אנג'לס, כמו גם בפיניקס וסיילם שבאורגון.

במהלך המבצע היזום, לפחות 11 חשודים נמלטו מרשויות החוק ועדיין נמצאים במנוסה.

במהלך החקירה, הרשויות תפסו יותר מארבעה קילוגרמים של פנטניל, שמהווים כשני מיליון מנות קטלניות אפשריות; יותר מ-714 פאונדים של מתאמפטמין, כמויות משמעותיות של קוקאין והרואין, ו-52 כלי נשק, כולל אקדחים ורובים.

החוקרים תפסו אקדחי רפאים וכמויות גדולות של תחמושת, אשר חלקם מיוצרים ברוסיה.

אחד מהעצורים הוא סוכן גבול של ארה"ב, אלכסנדר גרינדלי, שנעצר בגין סחר במתאמפטמין. מחלקת המשפטים התירה לפרסום את שמו, אך הפרטים על מעורבותו עדיין מאורפלים.

העבירות שהוגשו בכתבי האישום כוללות סחר בסמים, הלבנת הון ועבירות קשורות לנשק. מסמכי בית המשפט מציינים שהנאשמים פעלו בעיקר ברחבי עמק אימפריאל — בבראולי, אל סנטרו, ווסטמורלנד, אימפריאל, קלקסיקו, נילנד, הולטוויל, קליפטריה — ובמקסיקלי, מקסיקו.

"עם פעולה זו, מחלקת המשפטים נתנה מכה נוספת לקרטל סינלואה ולשותפיו", אמר היועץ המשפטי מריק גרלנד.

"החקירה הזו הפילה רשת סחר בסמים שאחראית לאספקת סוחרים בקהילות ברחבי האזור", אמרה התובעת הפדרלית טארה מקגרת' מהמחוז הדרומי של קליפורניה. "אבל עדיין יש הרבה עבודה לעשות. אם אתה הורה ומחיר הפנטניל של היום מפחיד אותך, דבר עם ילדיך על סכנות שימוש בסמים. אם אתה מכור והסוחר שלך נעצר היום, חפש טיפול. ואם אתה סוחר אבל הספק שלך נעצר היום, הזהר – אנחנו באים אחריך".

YOU MIGHT ALSO LIKE