סכנה בתפוח הגדול: זיהום מיני חדש התגלה בניו יורק - המקרה הראשון בארה"ב
מומחי בריאות מזהירים מפני זנים חדשים של פטריות מדבקות ביותר. המקרה הראשון של זיהום פטרייתי מיני דווח בארה"ב לאחר שאדם בשנות ה-30 לחייו מניו יורק נדבק.

מומחי בריאות מזהירים מפני זנים חדשים של פטריות מדבקות ביותר לאחר שמקרה ראשון של זיהום פטרייתי מיני דווח בארה"ב.

מדובר באדם בשנות ה-30 לחייו מניו יורק אשר נדבק בזיהום פטרייתי הנגרם על ידי Trichophyton mentagrophytes type VII (TMVII), המקרה הראשון מסוג של הפטרייה בארה"ב.

"על רופאי בריאות להיות מודעים לכך ש-Trichophyton mentagrophytes type VII (TMVII) הוא הזיהום העורי החמור האחרון שהגיע כעת לארצות הברית", אמר ד"ר אברום ס. קפלן, פרופסור במחלקת הדרמטולוגיה של בית הספר לרפואה NYU Grossman.

קפלן היה שותף במאמר שפורסם ביום רביעי שניתח גבר ניו יורקי לא מזוהה שנדבק ב-TMVII, כאשר הופיעה פריחה על איבר מינו, על עכוזו ועל גפיו.

עלייה במקרי TMVII באירופה:

מקרי TMVII נמצאים במגמת עלייה באירופה, במיוחד אצל גברים המקיימים יחסי מין עם גברים. במקרה המתואר, תושב העיר הגדולה ביקר באנגליה, יוון וקליפורניה, ודיווח על קיום יחסי מין עם גברים במהלך נסיעותיו, אך אף אחד מהם לא גילה בעיות עור דומות.

"מאחר ומטופלים לעיתים קרובות מהססים לדון בבעיות גניטליות, רופאים צריכים לשאול ישירות על פריחות באזור המפשעה והעכוז, במיוחד עבור אלה שפעילים מינית ונסעו לאחרונה לחו"ל ומדווחים על גרד באזורים אחרים בגוף", המליץ ד"ר ג'ון ג. זמפלה, מחבר אחר של מחקר.

טיפול בזיהומים הנגרמים על ידי TMVII:

זמפלה ציין כי זיהומים הנגרמים על ידי TMVII נוטים להגיב לטיפולים אנטי-פטרייתיים סטנדרטיים כמו תרופת הטרבינאפין (המוכרת גם כלמיסיל), אך הם יכולים לקחת חודשים כדי להתנקות מהגוף. זיהומים אלה גם עלולים להתבלבל עם נגעים הנגרמים על ידי אקזמה, מה שעשוי לעכב את הטיפול.

זיהום פטרייתי מדבק נוסף הגורם לפריחות דומות ל-TMVII הוא Trichophyton indotineae (טריכופיטון אינדוטינאה), הנפוץ בהודו ושאותר לראשונה בארה"ב בשנה שעברה.

זיהום זה מתנגד לעיתים קרובות לטיפול בטרבינאפין.

חוקרי בית הספר לרפואה ב-NYU ניתחו נתונים מ-11 גברים ונשים שטופלו בטריכופיטון אינדוטינאה בבתי חולים בניו יורק בין מאי 2022 למאי 2023. שבעה מהמטופלים קיבלו מינונים סטנדרטיים של טרבינאפין, אך פריחותיהם לא נרפאו, אולי בגלל מוטציות גנטיות בפטרייה.

הכדור האנטי-פטרייתי איטרקונזול העניק תוצאות טובות יותר, אך קפלן הזהיר כי התרופה יכולה להתנגש עם תרופות אחרות ולגרום לבחילות ושלשולים, בין תופעות לוואי נוספות.

קפלן ציין שעל דרמטולוגים להיות ערניים ל-TMVII ו-Trichophyton indotineae, אך שיעורי הזיהום בארה"ב עדיין נמוכים.

צוותו מקווה להרחיב את המחקר על שני מיני הפטריות בחודשים הקרובים.

"ממצאים אלה מציעים תובנות חדשות כיצד חלק מזיהומי העור הפטרייתיים המתפשטים מדרום אסיה יכולים להתחמק מהטיפולים המוכרים שלנו", אמר קפלן, "מעבר ללמידה עלינו להכיר את הסימנים המטעים שלהם, והרופאים יצטרכו לוודא שהטיפול מתייחס לצרכי איכות החיים של כל מטופל".

בינתיים הקהילה הרפואית מגיבה בחשש לממצאים, אך גם באופטימיות זהירה. בעוד המקרים עדיין נדירים, המודעות ההולכת וגוברת תסייע בזיהוי מוקדם וטיפול נכון במקרים עתידיים.

"חשוב להישאר ערניים ולהמשיך לחקור את ההתפתחויות החדשות בתחום זה", סיכם קפלן.

YOU MIGHT ALSO LIKE