יום שבת בעיר ניו יורק: ארבעה בתי כנסת תחת איומי פצצות
במהלך שעות הצהריים כוחות משטרה עברו מבית כנסת אחד לאחר ופינו אותו ממתפללים אחרי שהתקבלו איומי טרור כבדים. לבסוף, הכל נקבע כשווא – אבל המושלת מבטיחה: "לא נסבול את זה"

ארבעה בתי כנסת בעיר ניו יורק, כמו גם מוזיאון ברוקלין, היו במהלך יום שבת תחת איומי פצצות ופונו ממתפללים וממבקרים.

בית הכנסת של קהילת 'רודף שלום' שבאפר ווסט סייט, הממוקמת ברחוב 7 W. 83 ליד סנטרל פארק, פונה ממתפללים בסביבות השעה 3:15 אחר הצהריים, זאת לאחר שהמשטרה קיבלה איומים בדבר פצצות במקום.

לאחר טיפול ראשוני שכלל פינוי המבנה וסריקת האזור, משטרת ניו יורק הודיעה כי היא לא מצאה דבר חשוד באזור וכי האיום, שהיה שווא, הוסר.

(צילום: Getty Images)

בית כנסת נוסף השייך לקהילה הדתית-פרוגרסיבית בשם 'בית שמחת תורה', שהיא ידידותית לקהילת הלהט"ב, היה תחת איום פצצה. באותה שעה לא היה אף מתפלל במבנה, ולבסוף מחלקת הביטחון מצאה שהיה מדובר באיום שווא.

קצת לאחר מכן, בשעה 5:15 אחר הצהריים, נשלח איום על פצצה לבית הכנסת ברוקלין הייטס ברחוב רמסן. שלושה עובדים פונו מהמקום ושוטרים ביצעו סריקה, אך לא מצאו עקבות לחומרי נפץ.

רבע שעה לאחר מכן, התקבל דיווח על פצצה במוזיאון ברוקלין, מוזיאון לאומנות בפארק פרוספקט. גם כאן, האיום היה שווא.

קצת מוקדם יותר באותו היום, דווח כי בית חב"ד מידטאון היה תחת איומי טרור – אך לא היה אמת באיומים.

בשלב זה עוד לא ברור אם האיומים השונים קשורים אחד לשני, אבל משטרת ניו יורק חוקרת את כל המקרים.  

מושלת ניו יורק, קת'י הוקול, פרסמה הצהרה והתייחסה ליום השבת המתוחה בקהילה היהודית. היא אמרה שהיא "עוקבת באופן פעיל" אחר המצב, והוסיפה כי "האיומים נקבעו כשווא, אבל אנחנו לא נסבול שאנשים זורעים פחד ואנטישמיות. האחראים חייבים להיות אחראים על מעשיהם הנתעבים".

מארק טרייגר, מנכ"ל המועצה ליחסי קהילה יהודית (JCRC) כינה את האיומים כ"הסלמה מסוכנת" של אנטישמיות.

"זה לא שליו, זה לא חוקי וזה לא נורמלי, וזה קורה בערב יום השואה", אמר טרייגר, נכד לניצולי שואה. "זו הסלמה מסוכנת של מה שכבר ראינו בשאר המדינה. יש אפס מקום לשנאה בעיר ניו יורק, והאחראים חייבים לתת דין וחשבון. נקודה".

YOU MIGHT ALSO LIKE