חלב בארה"ב נמצא מזוהם בשפעת העופות: האם עדיין בטוח לשתות אותו?
כחודש אחרי שפורסם כי הנגיף המדבק אותר אצל פרות חלב, כעת השפעת זוהתה בחלב עצמו. אבל רשויות הבריאות האמריקאיות ומומחים מתעקשים: תהליך הפסטור הורג את החיידקים

מנהל המזון והתרופות, ה-FDA, הודיע השבוע כי אותרו עקבות של שפעת העופות בדגימות של חלב מפוסטר, מה שהשאיר את הצרכנים האמריקאים מפוחדים ועם סימני שאלה רבים.

ה-FDA ומשרד החקלאות האמריקאי מתעקשים שאספקת החלב המסחרית הינה בטוחה, זאת בגלל תהליך הפסטור – כלומר חימום החלב שהורג את החיידקים והווירוסים שעלולים להזיק – וגם האיתור וההשמדה של חלב מפרות שחלו בשפעת העופות.

הפדרציה הלאומית ליצרני חלב ניסתה אף היא להרגיע את החשש, כאשר אמרה ש"שברי הנגיפים שזוהו" בדיגמות החלב "אינם אלא עדות לכף שהנגיף מת. יש להם אפס השפעה על בריאות האדם".

"ד"ר סקוט רוברטס, עוזר פרופ' למחלות זיהומיות בבית הספר לרפואה של ייל, אמר בהצהרה כי יש סיכוי קטן שהנגיף עבר לחלב או לביצים מהמגע הישיר עם החיה הנגועה, אבל "תהליך הפסטור הורג כל וירוס בר-קיימא", התעקש.

לכן, הוא ייעץ בחום לצרוך רק חלב וביצים מפוסטרים ולהימנע לחלוטין ממוצרים גולמיים.

"המודעות בקרב הציבור לאיום של מגיפות היא בהחלט גדולה יותר עכשיו מאשר לפני חמש שנים", המשיך ד"ר רוברטס, "בניגוד לקורונה, אנחנו יודעים שהשפעת כאן ומסתובבת, ושזו בעיה הולכת וגוברת. אז אני מקווה שזה נותן לנו מספיק זמן ותכנון איתם נוכל לעצור כל מגיפה פוטנציאלית עתידית".

כזכור, הרשויות בארה"ב דיווחו בסוף החודש שעבר כי שפעת העופות מסוג A H5N1, שזוהתה לראשונה בשנת 1959, אובחנה אצל פרות חלב בטקסס וקנזס. מאז, הנגיף המדבק מאוד התפשט לעדרים בלפחות שמונה מדינות אחרות, כולל אוהיו וצפון קרוליינה.

מוקדם יותר החודש, מחלקת הבריאות של טקסס דיווחה על מקרה ראשון של אדם חולה – שנדבק לאחר שבא במגע עם פרות חולבות נגועות.

YOU MIGHT ALSO LIKE