אנתרקס ואבעבועות שחורות: קוריאה הצפונית מייצרת נשק ביולוגי
דו"ח של מחלקת המדינה האמריקאי מצביע על כך שלצד הגרעין וארסנל הנשקים, המדינה הקומוניסטית המסתורית מפתחת מחלות קטלניות ודרכי הפצה

קוריאה הצפונית מייצרת וירוסים וחיידקים קטלניים כחלק מתוכנית לוחמה שלה – וכבר יש לה ארסנל המסוגל לגרום לכאוס באזור.

דיווח אמריקאי טוען כי כחלק מארסנל הנשק להשמדה המונית של פיונגיאנג, בה יושב המנהיג העליון קים ג'ונג און, המדינה המסתורית פיתחה תרסיסים ורעלים שיכולים להפיץ מחלות קטלניות – כמו אבעבועות שחורות ואנתרקס, כאשר חלק מהמומחים אומרים שהדבר מסוכן יותר מהנשק הגרעיני של קוריאה הצפונית.

בדו"ח של מחלקת המדינה האמריקאית נכתב כי "ארצות הברית מעריכה לשקוריאה הצפונית יש תוכנית התקפית עם נשק ביולוגי ברמה לאומית".

למדינה הקומוניסטית הסגורה "יש את היכולת לייצר חומרים ביולוגיים למטרות צבאיות ואת היכולת הטכנית לייצר חיידקים, וירוסים ורעלים שיכולים לשמש כנשק ביולוגי".

פיונגיאנג כנראה "מסוגלת לפתח מערכות לא קונבנציונליות כמו מרססים ומכשירי הזרקת רעל", הוסיף הדו"ח.

באופן די ברור, המדינה המתבודדת מעולם לא הדותה שהיא מחזיקה בנשק ביולוגי, וכמובן שקשה להשיג מודיעין אמין מבפנים. אבל ראיות שונות שנאספו לאורך השנים הצביעו על כך שיש לה את הרצון והיכולת לייצר נשק מסוג זה.

בשנת 1993 למשל, סוכנות הביון הרוסית הגיעה למסקנה שקוריאה הצפונית מבצעת ניסויים בנשק ביולוגי ומשתמשת באוניברסיטאות ומכונים רפואיים כדי לחקור אנתרקס, כולרה, ואבעבועות שחורות. את המידע הזה אישר מי שכיהן אז כראש ה-CIA, ג'יימס וולסי.

יתרה מכך, צפון קוריאנים שהצליחו להימלט מהמדינה טענו שהרשויות מבצעות ניסויים על אסירים פוליטיים. אם כי לא ניתן לאשר את המידע הזה.

דיווח נוסף שטרם לאמונה הזו, הגיע מהתקשורת הממלכתית של קוריאה הצפונית בשנת 2015 שסיפרה כי קים ג'ונג און ביקר במתקן הדברה, מה שהעלה את החשש לייצור חומרים ביולוגיים.

YOU MIGHT ALSO LIKE