וושינגטון די.סי וקליפורניה על המוקד: זינוק במספר גניבות הרכבים בארה"ב
בשנת 2023 דווח על יותר ממיליון מכוניות גנובות, כאשר הפושעים משתפרים ומשתמשים בטכניקות מתוחכמות יותר ומנצלים את נקודות התורפה של אמצעי האבטחה המודרניים

יותר ממיליון כלי רכב ברחבי ארצות הברית נגנבו בשנת 2023, מה שמסמן שנה נוספת של זינוק מדאיג במספרים.

הלשכה לביטוח לאומי לפשיעה (NICB) פרסמה ביום שלישי דו"ח המתאר כיצד הפושעים משתמשים בשיטות מתוחכמות יותר ומשתפרים בפיצוח מערכות פתיחת רכב ללא מפתח השכיחות במכוניות המודרניות.

וכך, למעשה, "העבריינים מנצלים את נקודות התורפה באמצעי אבטחת הרכב המודרניים עם אחוזי הצלחה מדאיגים", אמר מנהל הלשכה, דיוויד גלאו.

בשנה שעברה דווחו 1,020,729 גניבות רכבים, עלייה של כמעט 12 אלף גניבות לעומת הנתונים של שנת 2022. המגמה המדאיגה מורגשת עוד מאז שנת 2019, שהיוותה עליית מדאגה בתדירות ובטכניקה. אמנם באותה שנה, הכמות הייתה נמוכה משמעותית, עם 721,885 מקרים.

מרכזים עירוניים ואזורי אוכלוסייה צפופים היו לרוב המוקד לגניבות רכבים, כאשר וושינגטון הבירה חוותה את השנה הגרועה ביותר שכן על כל 100 אלף תושבים, נגנבו 1,150 כלי רכב – נתון גבוה פי שלושה מהממוצע בארצות הברית.

עם זאת, כמות הגניבות הכוללת הגבוהה ביותר הייתה בקליפורניה, עם 208,668 מכוניות שדווחו כגנובות. טקסס ופלורידה היו ממש אחריה, אם כי עם כמות נמוכה בהרבה, של 115,013 ו-46,213 כלי רכב גנובים, בהתאמה.

המדינות עם זינוק המקרים הגדול ביותר משנה לשנה, היו במרילנד עם עלייה של 63% וקונטיקט עם עלייה של 33%.

"כדי לטפל בגל הגואה של גניבות כלי הרכב, נדרש שיתופי פעולה הכוללות את רשויות אכיפת החוק, גופים ממשלתיים, יצרני רכב והקהילה כולה", אמר גלאו. "גניבות רכבים אינן רק הפסדים כספיים, אלא ההשלכות הן מצוקה משמעותית לאנשים נפגעו. מעבר לנטל הכספי, הנפגעים סובלים לרוב מלחץ רגשי ופגיעה בשגרת החיים".

YOU MIGHT ALSO LIKE