אמריקה יקרה: חשבונות החשמל שוברים שיאים - והחדשות הרעות, זה רק ילך ויחמיר
עליות חדות במחירי החשמל והחימום צפויות לאפיין את שוק האנרגיה האמריקאי ולהוסיף עוד מצרך יסודי רשימה הולכת ומתארכת של הוצאות שהופכות ליקרות מאי פעם

עשרות מיליוני אמריקאים מתקשים לשלם את חשבונות החשמל והחימום שלהם מכיוון שאינפלציית החשמל למגורים ממשיכה להשתולל.

הנתונים העדכניים ביותר של הלשכה לסטטיסטיקה של ארה"ב (לחודש פברואר) מראים כי בשלוש מכל ארבע ערים גדולות בארה"ב עלו מחירי החשמל ללקוחות הפרטיים.

"האוכל היה דאגה, אבל עכשיו החשמל הוא הדאגה", אמר אלפרדו דה אווילה בן ה-75 לבלומברג, והוסיף, "אלא אם אתה רוצה ללכת לנרות ועצי הסקה, אין לך ברירה אלא לשלם". עבור תושב אוקלנד, קליפורניה, שכבר נפגע ממסים גבוהים, אינפלציית מזון, מחירי משאבות הדלק הגבוהים ופשיעה אלימה שיצאה מכלל שליטה, עליית המחירים האחרונה של חברת החשמל הגדולה במדינה, 'PG&E Corp', שנאמדת בכ-13% על פי חשבונות החשמל של ינואר, תהווה רק יריית פתיחה שכן תוספות עליות נוספות הצפויות השנה, אשר עלולות להכניס את הפנסיונר, ורבים אחרים במצבו, ללחץ פיננסי רב.

למעשה מחירי החשמל ברחבי אמריקה זינקו ב-27% מאז תחילת 2021.

אם זה לא מספיק, עלויות החשמל העולות מתרחשות על רקע שדרוג גדול של רשת החשמל ברחבי המדינה.

בלומברג דיווח כי חברות חשמל "עוברות שיפוצים בשווי מיליארדי דולרים כדי להחליף מפעלי דלק מאובנים מזדקנים בחלופות ירוקות יותר וכדי להפוך את המערכות הקיימות לעמידות יותר בפני שריפות, הוריקנים והצפות".

אמילי פישר, סגנית נשיאה בכירה לאנרגיה נקייה במכון החשמל של אדיסון, קבוצת מסחר גדולה בתעשיית החשמל האמריקאית, אמרה כי לא ניתן עוד להימנע מהעלויות הללו, וציינה, "אנחנו חייבים לבצע את ההשקעות האלה כדי שתהיה לנו מערכת אמינה הפועלת במחיר סביר".

הוסיפו את אינפלציית החשמל המשתוללת לרשימה הארוכה של עלויות המחייה הנוסקות, כמו העלייה האחרונה במחירי הבנזין במשאבה המתקרבים לרמה הרגישה פוליטית של 4 דולר לגאלון, ואת מחירי המזון הגבוהים שלא נרגעו מאז 2021, וכמובן את מחירי הדיור הגרועים ביותר מזה דור ולא פלא שלרוב המכריע של האמריקאים נמאס מהכישלון המהדהד של ה-Bidenomics.

בשל כך, גם לא מפתיע לראות כיצד מספרי הסקרים של הנשיא המכהן רק הולכים ויורדים מטה משבוע לשבוע.

קשה לברוח מזה - אמריקה הופכת להרבה פחות משתלמת.

YOU MIGHT ALSO LIKE