אונסק"ו מפתיעה עם אתר מורשת עולמי חדש: סצנת הטכנו של ברלין
אלו הם כנראה חיי הלילה המדוברים ביותר ברחבי העולם, ועכשיו הם גם קיבלו הכרה בינלאומית של ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם

כשחושבים על רשימת אתרי המורשת העולמיים של אונסק"ו, ארגון החינוך, המדע והתרבות של האומות המאוחדות, בדרך כלל מדמיינים אתרים היסטוריים עתיקים.

אבל רשימת המורשת התרבותית, שהיא פחות מוחשית, מלאה במסורות ופרקטיקות תרבותיות – ואפילו ז'אנר המוזיקה שמאפיין את חיי הלילה בברלין, הטכנו.

לאחר מספר שנים לא פשוטות של התמודדות עם מגפת הקורונה, עליות מחירים ושכר קפוא, ברלין רשמה הצלחה נוספת בניסיון לשמר את חיי הלילה המפורסמים ביותר בעולם.

אחרי שבשנה שעברה השיקה העירייה תוכנית איתה היא משלמת לצעירים ללכת למועדנות והכריזה על 500 מרחבי תרבות חדשים, כעת אונסק"ו שמחה את הטכנו תחת הגנה בינלאומית – זאת לצד חמש מסורות גרמניות נוספות.

קלאבקומישן היא רשת של מועדונים ויזמים בברלין, התומכת בשימור חיי הלילה של העיר. אחד מחברי הדריקטוריון, לוץ לייכסנרינג, אמר כי ההכרזה של אונסק"ו היא "אבן דרך נוספת עבור מפיקי טכנו ברלינאים, אמנים, בעלי מועדונים ומארגני אירועים".

"ההחלטה תעזור לנו להבטיח שתרבות המועדונים תוכר כמגזר בעל ערך הראוי להגנה ולתמיכה", אמר.

אבל כאמור, זו היא לא המסורת הגרמנית היחידה שהוכרה על ידי ארגון החינוך של האו"ם. מסורת השירה של Finsterwalde ומצעד החורף בבוואריה Kirchseeon Perchtenlauf נוספו לרשימה, וגם אפשרויות הבילוי בסקסוניה של טיפוס הרים וסיידר תפוחים.

YOU MIGHT ALSO LIKE