הקשר בין קורונה להנגאובר קשה
חוקרים עקבו אחר אנשים שסובלים מתסמינים של קורונה חודשים אחרי שהחלימו, כאשר כולם דיווחו בעצמם שהם חווים תופעות לוואי קשות מאוד אחרי שהם שותים אלכוהול

חוקרים מאוניברסיטת סטנפורד ערכו מחקר שממצאיו הצביעו על כך שאנשים הסובלים מהמצב הרפואי המכונה 'קוביד ארוך' היו בעלי סיכוי גבוה יותר לחוות האנגובר קשה יותר.

הממצאים היו חד משמעיים, שכן החוקרים ראיינו אנשים שחווים תסמינים מתמשכים חודשים לאחר שהחלימו מהקורונה – וכולם דיווחו בעצמם שהם סובלים מהאנגאובר קיצוני יותר.

מבין המשתתפים במחקר, אישה בת 49 שחוותה במשך 11 חודשים תסמינים של קורונה, טענה שכאשר היא שותה יין  היא מרגישה שהיא "לא יכולה זוז".

(צילום: Shutterstock)

אישה אחרת, בת 40, שסבלה מסימפטומים של קוביד במשך שלושה חודשים, סיפרה שבעבר היא הייתה יכולה לשתות שבעה קוקטיילים בלילה – אבל עכשיו היא לא מצליחה להתמודד אפילו עם אחד.

בהתבסס על התוצאות, המדענים הגיעו למסקנה שהנגיף והדלקת בגוף עלולים להחליש את מחסום הדם-מוח, מה שעלול להוביל להנגאובר חמור יותר מכיוון שיותר חומרים, ואלכוהול ביניהם, מסוגלים לחדור למוח.

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, מעריך שיותר מ-3.3 מיליון אמריקאים סובלים מקוביד ארוך, מה שבא לידי ביטוי בעייפות מתמשכת, עירפול מוחי וחוסרת יכולת להמשיך בחיי היומיום כרגיל.

גבר נוסף שהשתתף במחקר, בן 600, סיפר לחוקרים שהוא לא נהג לשתות הרבה אלכוהול, אולי פעמיים בחודש. אבל עכשיו הוא לא מסוגל לשתות אפילו בירה אחד, שכן הוא "חווה כאבי ראש כרוניים, יומיומיים המאופיינים בתחושת לחץ בחלק העליון והאחורי של הראש".

כמובן שיש צורך במחקרים נוספים, במיוחד בשל העובדה שגודל המדגם היה קטן - אמרו המדענים.

YOU MIGHT ALSO LIKE