סגן הנשיא הבא? יריבו לשעבר של טראמפ מוביל במירוץ לתפקיד הנחשק
לצידו של וויוק ראמסוואמי ניצבים טולסי גאברד, טים סקוט, קריסטי נועם, ואליז סטפנק אבל אין ספק שהיזם הצעיר הוא המועדף על ידי הבייס של MAGA

המועמד לשעבר לנשיאות ארה"ב, וויוק ראמסוואמי, מתחרה עם מושלת דרום דקוטה, קריסטי נועם, כבחירה המובילה על תפקיד סגן הנשיא של דונלד טראמפ כך על פי משתתפי ועידת הפעולה הפוליטית השמרנית (CPAC).

הסקר שבדק את מי מעדיפים לראות באי הועידה כסגני הנשיא של טראמפ נערך על רקע אמירתו של הנשיא ה-45 כי הוא שוקל מגוון רחב של מועמדים, כולל הדמוקרטית לשעבר טולסי גאברד.

ראמסוואמי ונועם אשר זכו שניהם ב-15% בסקר, מובילים על גבארד - שב-2022 גינתה את מפלגתה לשעבר כמחרחרת מלחמה ואליטיסטית - ושהגיעה למקום השלישי עם 9%.

חברת הקונגרס מניו יורק אליז סטפניק והסנאטור מדרום קרוליינה טים סקוט הגיעו למקום הרביעי המשותף עם כ-8% כל אחד.

הסקר יוצא דופן בכך שהוא נערך בזמן שטראמפ טרם הבטיח את מועמדותו כראש המפלגה הרפובליקנית לקראת התמודדותו מול הנשיא ג'ו ביידן בנובמבר הקרוב.

עם זאת, טראמפ זכה עד היום בכל ארבעת הפריימריז שנערכו ונחשב על ידי בעלי ברית ומתנגדים כאחד כמועמד הכמעט וודאי של המפלגה.

כזכור, בשבת, הנשיא לשעבר ניצח את המתמודדת היחידה שנותרה מולו, ניקי היילי, במדינת הולדתה, דרום קרוליינה.

למרות המכה, היילי נשבעה להישאר במירוץ, וכינתה זאת "חובה" לייצג את האגף הממסדי המסורתי של המפלגה.

ראמסוואמי זוכה לתמיכה רבה בקרב הבייס של טראמפ.

במהלך קמפיין הבחירות הקצר שלו הבטיח המועמד לשעבר לעצור את הבירוקרטיה הפדרלית, לגרש מיליוני מהגרים בלתי חוקיים, לקצץ במימון לאוקראינה, ולהעריך מחדש את מערכת היחסים של ארה"ב עם נאט"ו.

בניגוד לעמיתיו המתחרים - בעיקר היילי ומושל פלורידה רון דה-סנטיס, ראמסוואמי סירב לבקר את טראמפ בפומבי, מה שהוביל מבקרים רבים לטעון כי הקמפיין שלו נועד רק להבטיח לו מקום בממשל פוטנציאלי של טראמפ.

היזם בן ה-38 תמך בטראמפ לאחר הניצחון המוחלט של הנשיא לשעבר באיווה בחודש שעבר, והכריז על פרישה מהמירוץ עם היוודע התוצאות.

ראמסוואמי נסע מאז לניו המפשייר, נבדה ודרום קרולינה כדי לקדם את הקמפיין של טראמפ, והוא אמור לצאת לקמפיין למען יריבו לשעבר במישיגן ביום ראשון.

נועם לא השתתפה בפריימריז הרפובליקנים.

"הייתי אחת האנשים הראשונים שתמכו בדונלד טראמפ לתפקיד הנשיא", אמרה בנאום ה-CPAC שלה ביום שישי.

"בשנה שעברה, כשכולם שאלו אותי אם אני הולכת לשקול לרוץ, אמרתי שלא. למה שאתמודד לנשיאות כשאני יודעת שאני לא יכולה לנצח?"

גאברד נאמה גם כן ב-CPAC ביום חמישי, ותיארה את טראמפ כ"לוחם" המונע על ידי "אהבה כנה ודאגה לעתיד ארצנו ודאגה לעם האמריקני".

בנאום שתואר על ידי ה"גרדיאן" כ"אודישן לסגנות הנשיא", גינתה גאברד את "האליטה הדמוקרטית ואת יצורי הביצה בוושינגטון" כניצי מלחמה תאבי כוח, ואת פסק הדין האחרון של בית המשפט נגד עסקיו של טראמפ כ"ניסיון חיסול מניעים פוליטיים".

YOU MIGHT ALSO LIKE