הסוף? מכה אנושה להיילי - איבדה את שני המגה-תורמים המרכזיים שלה לאחר ההפסד בדרום קרוליינה
האחים קוך סוגרים את הארנק לקמפיין של ניקי היילי במה שנראה כמסמר כלכלי כמעט אחרון בארון הקבורה האלקטורלי של מושלת דרום קרוליינה לשעבר לאחר ההופעות הבלתי מרשימות שלה עד כה בפריימריז הרפובליקניים

פחות מיממה אחרי שהובסה בידי דונלד טראמפ במדינתה שלה, וארבעה שבועות אחרי שהמיליארדר הדמוקרט ריד הופמן אמר 'לא עוד, קבוצת התורמים שבבעלות האחים קוך, המכונה 'אמריקאים למען שגשוג' (AFP) מנתקת את הקשר ואת תזרים המזומנים של ניקי היילי.

באימייל לצוות הארגון שהגיע ממנכ"לית הקבוצה, אמילי זיידל, נודע כי הזרוע הפוליטית של הקבוצה, AFP Action, נאלצה "לחשוב מחדש את סדרי העדיפויות בהוצאות הכספיות וזאת לאור תבוסתה של היילי בדרום קרוליינה".

הקבוצה, שממומנת על ידי האחים המולטי מיליארדרים, תפנה כעת למירוצי הסנאט והבית התחרותיים יותר לקראת 2024.

"היא הבהירה שהיא תמשיך להילחם ואנחנו תומכים בה מכל הלב במאמץ הזה", כתבה זיידל, "אבל בהתחשב באתגרים במדינות שלפנינו, אנחנו לא מאמינים ששום קבוצה חיצונית יכולה לעשות הבדל מהותי כדי להרחיב את דרכה לניצחון".

ההחלטה של AFP Action היא המכה האחרונה למועמדותה של היילי, שספגה הפסדים בארבע מדינות ובאיי הבתולה, כולל בשבת האחרונה, כשהנשיא לשעבר דונלד טראמפ גבר עליה במדינת הולדתה בפער גדול של כ-20 נקודות.

היילי מצידה הצהירה כי תמשיך במאבק עד הסופר טוזדיי שב-5 במרץ.

בסוף נובמבר, כשכבר היה ברור שרון דה-סנטיס לא מתכוון ללכת עד הסוף, רשת המימון הפוליטית האנטי טראמפית, ראתה בהיילי כבחירה הראשית.

עם זאת, למרות הפנייה ליותר מ-3 מיליון מצביעים במדינות המועמדות, ובמדינות הסופר טוזדיי, ובזבוז מיליונים לצורכי פרסום, זה לא שינה את המצב בשטח.

ובעוד קבוצה שמרנית אחרת הידועה כמתנגדת לטראמפ, 'מועדון הצמיחה', "עשתה שלום" עם טראמפ, ב-AFP ממשיכים לטעון כי טראמפ ב-2024 יוביל בקלפי לאסון על הרפובליקנים.

 "אם דונלד טראמפ נמצא בראש הטיקט הרפובליקני, הסיכון לשלטון חד-מפלגתי על ידי מפלגה דמוקרטית שנכבשה על ידי השמאל הפרוגרסיבי הוא חמור ויגרום נזק בלתי הפיך למדינה", לפי זיידל.

"שלושת מחזורי הבחירות האחרונים ציירו תמונה ברורה מאוד של מה אנחנו יכולים לצפות מהבוחרים שדחו בעקביות את דונלד טראמפ ומהי השפעתו על המותג ששמו המפלגה הרפובליקנית".

זיידל גם העלתה את הצרות המשפטיות של טראמפ בהקשר לביצועים נמוכים של הרפובליקנים, וכתבה "אנחנו צריכים לצפות שהבעיה תגדל עוד יותר ככל שהמשפטים הפליליים מתקדמים".

הדוברת של היילי, אוליביה פרז-קובאס הודתה ל-AFP על התמיכה בקמפיין, שלדבריה יש לו "הרבה דלק להמשיך" ו"מדינה להציל".

 "AFP הוא ארגון גדול ובעל ברית במאבק לחופש וממשל שמרני", אמרה פרז-קובאס.

"אנו מודים להם על העזרה האדירה שלהם במירוץ הזה".

YOU MIGHT ALSO LIKE