חזון הרכבים החשמליים של ביידן בקריסה מוחלטת
לפני שנה וחצי עם "חוק הפחתת האינפלציה" הממשל הכניס תמריצים שנועדו לדחוף את יצרניות הרכב הגדולות באמריקה לנוע לעבר מודלים חשמליים - ואיך זה הולך? כנראה שלא משהו לאור דיווחים חדשים על מגבלות לוגיסטיות חמורות שיצר הממשל בשל האיסור על ייבוא חומרים מסין

נראה כי עוד אחד מה"חזונות" של ממשל ביידן, זה המבקש לאלץ אמריקאים להחזיק בכלי רכב חשמליים לא ממש עובד כמתוכנן.

הפעם מדובר בלוגיסטיקת שרשרת האספקה שמציבה קשיים.

דיווח של 'בלומברג' כי יצרניות הרכב האמריקאיות מגלות בדרך הקשה שהקריטריונים המחמירים לייצור סוללות תוך שימוש בחומרים מארה"ב ובעלי ברית מערביים, הופכים את היצרניות לחסרות יכולת להתמודד עם המתחרות הגלובליות.

חברות כמו טסלה מנצלות במקום זאת שינוי זמני בכללים כדי להצטייד בסוללות זולות יותר ממדינות כמו סין.

עם זאת, הכללים החדשים של ממשל ביידן יעלימו בקרוב כמעט לחלוטין את סין משרשרת האספקה, מה שיקשה על מציאת ספקי מתכת במחירים סבירים.

הדבר הזה, בתורו, יאיים על מטרת הנשיא לחזק את שוק הרכב החשמלי המקומי.

בינתיים, חברות כרייה ואיגודי עובדים עומדים על כך שבלי צמצום זרם החומרים הזולים בסבסוד סיני, ארה"ב לא תוכל לפתח שוק רכבים תחרותיים - אף שהמציאות ככל הנראה שונה בתכלית.

במקביל, העלויות הגבוהות מרחיקות את יצרניות הרכב מייצור רכבים חשמליים ככלל, כאשר גם צד הביקוש של המשוואה נראה פחות חיובי.

פורד כבר הורידה מחירים על ה-Mach E וה-Lightning 150 שלה.  טסלה מורידה מחירים כדי לעורר את הביקוש כבר כמעט שנה. וגם פורד וגם ג'נרל מוטורוס הודיעו לאחרונהכי יצמצמו את ההשקעה ברכבי EV. 

אכן - נפילה.

ג'נרל מוטורס, שרשמה רווחים טובים מהצפוי בתחילת החודש, אף אמרה כי היא מתכננת לשנות את מערך הרכבים שלה כך שיכלול יותר רכבים היברידיים, תוך התרחקות מרכבים חשמליים טהורים.

המנכ"לית מרי בארה אמרה בשיחת הרווחים:

"תנו לי להבהיר, GM נותרה מחויבת לחסל את פליטת הצינור האחורי מכלי הרכב הקלים שלנו עד 2035, אבל, בינתיים, פריסת טכנולוגיית פלאג-אין במגזרים אסטרטגיים תספק חלק מהיתרונות הסביבתיים שיש בכלי רכב חשמליים כשהמדינה ממשיכה לבנות את תשתית הטעינה הזו".

כזכור, דו"ח מ-Consumer Reports עליו דיווחנו מצא שלרכבים חשמליים יש כמעט 80% יותר בעיות והם "בדרך כלל פחות אמינים" ממכוניות רגילות.

אבל היי, מה יועיל השוק "החופשי" אם לממשלה אין שליטה מלאה ומוחלטת על בחירת הצרכן, נכון ג'ו?

YOU MIGHT ALSO LIKE