הנחש הגדול ביותר בעולם התגלה במהלך צילומים לדוקו החדש של וויל סמית'
האנקונדה הירוקה הצפונית באורך שיא של 6.3 מטרים, התגלתה באמזונס על ידי צוות חוקרים שנשלח על ידי נשיונל ג'יאוגרפיק כחלק מהצילומים לסדרה החדשה

זן נחש הגדול והכבד ביותר בעולם התגלה לאחרונה במהלך צילומים לסדרה של נשיונל ג'יאוגרפיק ושל דיסני+, בשם: "מקוטב לקוטב: בהנחיית וויל סמית'".

עד לפני התגלית המרעישה, מדענים האמינו כי האנקונדה הירוקה היא מין בודד – אבל כעת מתברר שמדובר בשני מינים, האנקונדה הירוקה הצפונית והאנקונדה הירוקה הדרומית – כאשר שתיהן נראות כמעט זהות.

האנקונדה הירוקה הצפונית (תצלום: בריאן פריי)

בריאן פריי, פרופסור באוניברסיטת קוונסלנד וחוקר מוביל במשלחת Nat Geo לאגן האורינוקו של האמזונס, אמר כי הוא והצוות שלו הוזמנו לחקור את האזור ולאסוף דגימות מאוכלוסיית האנקונדות. ילידים לקחו אותם למסע בן עשרה ימים בג'ונגל בחיפוש אחר נחשים.

באחד האזורים, החוקרים מצאו נחש באורך שיא של 6.3 מטרים, כאשר על פי המקומיים הם מצאו אנקונדה ירוקה באורך מטרים.

וכך, הצוות החל לשים לב שהאנקודנות הירוקות באזור הצפוני הרבה יותר גדולות מאלה שנמצאו בעבר בברזיל. ולמרות שהן כמעט זהות, דגימות גנטיות שנלקחו אישרו כי מדובר במין אחר.

פריי אמר כי האנקונדה הירוקה הצפונית התפצלה מהדרומית לפני כמעט 10 מיליון שנים, וההבדל הגנטי בין שתיהן הוא בכ-5.5 אחוזים. "כדי לשים את זה בפרספקטיבה, בני אדם שונים משימפנזות בכ-2% בלבד", אמר פריי, שכינה את התגלית כ"שיא הקריירה שלי".

האנקונדה הירוקה הצפונית (תצלום: בריאן פריי)

בעקבות הגילוי המדהים, מדענים יצאו למסע כדי להעמיק את הידע על הזן החדש-ישן, ולבדוק את הבריאות של המערכת האקולוגית שמסביב.

הממצאים הצביעו על מציאות טרגית ידועה: כריתת יערות האמזונס גורמת לאובדן גדול של בתי גידול ומציבה אתגרים משמעותיים למינים השורדים בזכות המערכת האקולוגית הזו.

"כריתת יערות של אגן האמזונס הביאה לאובדן מוערך של 20 עד 31 אחוזים מבתי הגידול, מה שעשוי להשפיע על עד 40 אחוזים מהיערות עד 2050", אמר פריי. "הגילוי של זן חדש של אנקונדה הוא מרגש, אבל גם קריטי כדי להדגיש את הצורך הדחוף להמשיך ולחקור את המינים המאויימים".

YOU MIGHT ALSO LIKE