"נבלני של אמריקה": טראמפ משווה את עצמו למנהיג האופוזיציה הרוסי שחוסל
ההתייחסות הראשונה של הנשיא ה-45 למותו של אלכסיי נבלני זכתה לקיטונות של ביקורת משמאל ומימין, בינתיים הנשיא מתכונן לפריימריז החשובים בדרום-קרוליינה מול מושלת המדינה לשעבר, ניקי היילי בקרב האחרון לפני סופר-טוזדיי

יותר מ-72 שעות לאחר מותו של מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני במושבת עונשין ארקטית, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הזכיר אותו בשמו בפעם הראשונה בפוסט שפרסם באתר המדיה החברתית שלו ושהתמקד לא בנבלני, אלא במצוקותיו המשפטיות שלו במספר מדינות ברחבי ארצות-הברית.

הנשיא ביידן ומנהיגים מערביים אחרים האשימו את נשיא רוסיה ולדמיר פוטין במותו של בן ה-47, והגיבו בכעס תוך דרישות לתשובות על מותו הפתאומי. אך טראמפ לא הזכיר את פוטין או את משפחת נבלני בהודעתו ביום שני בבוקר, ובמקום זאת ביקש להדגיש כי תהליכים דומים של רדיפת אופוזיציה מתרחשים בארצות הברית, בעוד ארצות הברית הופכת לאומה הנתונה בדעיכה מהירה.

"מותו הפתאומי של אלכסיי נבלני גרם לי יותר ויותר להיות מודע למה שקורה במדינה שלנו", כתב הנשיא לשעבר.

"זו התקדמות איטית ויציבה, עם פוליטיקאים, תובעים ושופטים מהשמאל הרדיקלי העקום, המובילים אותנו מטה בדרך להרס. גבולות פתוחים, בחירות מזויפות, והחלטות בית משפט לא הוגנות בעליל הורסים את אמריקה. אנחנו אומה בדעיכה, אומה נכשלת! MAGA2024", כתב הנשיא המוביל בסקרים הלאומיים על ביידן.

כזכור, שופט במדינת ניו יורק הורה ביום שישי כי יהיה על טראמפ לשלם קנסות בסך של כ-355 מיליון דולרים (+ עוד תשע מיליון דולרים בהוצאות נלוות) במהלך הליך משפט אזרחי שמצא את הנשיא לשעבר אשם בהונאה בשל ניפוח הונו במשך שנים, תוך תכנון לרמות בנקים, חברות ביטוח ואחרים. חשוב לציין, כי ההרשעה הושגה למרות שהבנקים המלווים עצמם לא באו בתלונה לטראמפ, וחלק מהמנכ"לים אף העידו כי היו מרוצים מאוד מהעסקים עם הנשיא לשעבר, וכי אין זה פסול לנפח ספרי רשימות בבקשת הלוואות. 

(צילום: NBCMIAMI -AP)

טראמפ נאשם כידוע במספר תיקים אחרים שתומכיו ורבים אחרים במערכת הפוליטית רואים כרדיפה ממסדית נגדו.

הפוסט של טראמפ גרר הוקעה מיידית מיריביו כגון ניקי היילי המפגרת אחריו בעשרות אחוזים בפריימריז הרפובליקניים שיגיעו לנקודת מפנה חשובה בדרום קרוליינה במהלך יום שבת הקרוב.

"דונלד טראמפ יכול היה לגנות את ולדימיר פוטין על היותו בריון רצחני", כתבה, "טראמפ יכול היה לשבח את האומץ של נבלני". במקום זאת, "הוא גנב דף מספר-התכנון של הליברלים, גינה את אמריקה, והשווה את המדינה שלנו לרוסיה".

מאוחר יותר אף האשימה את טראמפ בכך שהוא "מצודד עם בריון" כפוטין, אותו כינתה "רודן שהרג את יריביו הפוליטיים".

בינתיים, אלמנתו של נבלני, יוליה נבלנייה, האשימה את פוטין בהריגת בעלה בכלא ובסירוב להסגיר את גופתו כחלק מניסיון להסתיר את סיבת המוות האמיתית.

הרשויות ברוסיה אמרו שסיבת המוות של נבלני ביום שישי עדיין אינה ידועה וכי היא מושא לחקירה נפרדת אשר ממצאיה צפויים להתפרסם בקרוב וכמובן להתקבל בספקנות עמוקה לאור ניסיונות הרעלה קודמים של מנהיג האופוזיציה.

פקידי הכלא אמרו לכאורה לאמו של נבלני אשר הגיעה למושבת העונשין בשבת כי בנה נספה מ"תסמונת מוות פתאומי", כתב איבן ז'דנוב, מנהל הקרן נגד שחיתות של נבלני, ב-X.

נבלני היה כלוא מאז ינואר 2021, כשחזר למוסקבה לאחר שהחלים מהרעלה נפרדת ממנה סבל בטיסה למוסקבה.

YOU MIGHT ALSO LIKE