המתנה של פוטין לקים ג'ונג און: רכב יוקרה מסקרן תוצרת רוסיה
דיקטטורים ידועים לא רק בחיבתם לכוח אבסולוטי אלא גם בתאוותם למותרות, אז מה הפלא שנשיא רוסיה פוטין החליט לשלוח דגם של רכב היוקרה הרוסי Aurus למקבילו שבקוריאה הצפונית

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין העניק למנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און מכונית של חברת Aurus מתוצרת רוסיה, כך דיווחו גורמים משתי המדינות.

דיווח בתקשורת הממלכתית של צפון קוריאה מסר ביום שלישי כי הרכב הרוסי הועבר לרשויות הצפון קוריאניות ביום ראשון לשימושו של הדיקטטור.

קים יו-ג'ונג, אחותו הצעירה של קים, המשמשת כבכירה במשטר הרודני, כינתה את המתנה "הדגמה ברורה ליחסים האישיים המיוחדים" בין פוטין לאחיה.

שני ראשי המדינות נפגשו באופן אישי בספטמבר האחרון, כאשר קים ביקר במזרח הרחוק של רוסיה כדי לסייר בכמה מהמתקנים האזרחיים והצבאיים המרכזיים שבחבל הארץ הזה.

כמו כן, פוטין ליווה אותו בקוסמודרום ווסטוצ'ני, והציג באותה עת שתי מכוניות ממלכתיות של חברת Aurus אשר יוצרו ברוסיה.

דמיטרי פסקוב, דובר הקרמלין, אישר שהמכונית שניתנה לקים היא גם כן Aurus, אך לא ציין באיזה דגם מדובר - אנו יכולים לשער כי לא מדובר בפחות מדגם הדגל המגיע בצורת לימוזינה...

המכון המרכזי למחקר מדעי הרכב ולמנועי רכב (NAMI), השיק את חברת Aurus Motors ב-2018, כאשר מכוניות היוקרה ביצעה את הופעת הבכורה שלה במסעו של פוטין להלסינקי לפני מספר שנים.

בעוד שנועדה במקור ככלי רכב לפקידי המדינה, במאי 2021 השיקה Aurus את הדגם האזרחי הראשון שלה, "הסנאט" וזאת כאשר בשנה שעברה הושק פס הייצור שלה דווקא ביעד מעניין למדי - איחוד האמירויות הערביות שבמפרץ הפרסי.

בעבר תעשיית הרכב והאווירונאוטיקה הרוסית, ובמיוחד תעשיית הטרקטורים ומנועי המטוסים סיפקה כלי שינוע ומנועים לעשרות מדינות ברחבי העולם במספרים אדירים בשיאה של ברית המועצות. 

כיום, לאחר שברית המועצות התמוטטה, תעשיית הרכב וייצור המנועים הרוסים קטנה בגודלה, אך עדיין נחשבת לשחקן מרכזי בתחום הטרקטורים, מנועי המטוסים, וחלקי החילוף.

YOU MIGHT ALSO LIKE