הניו יורק טיימס: "ישראל עומדת מאחורי המתקפות על צינורות גז איראניים"
מבצע החבלה הסמוי ששיתק אחוזים ניכרים מפעילות רשת האנרגיה האיראנית דרש היכרות מעמיקה עם התשתית והגיאוגרפיה של המדינה, אמר מקור מערבי בכיר לעיתון שהוסיף כי זו "דוגמה למגוון יכולותיה של ישראל"

"ישראל ערכה השבוע תקיפות חשאיות נגד שני צינורות גז טבעי מרכזיים באיראן, מה שמסמן הסלמה בעימות בן השנים בין שתי המדינות", כך דיווח ה"ניו יורק טיימס".

"ישראל מכוונת זמן רב לפגיעה באתרים צבאיים וגרעיניים בתוך איראן", אבל ההתקפות השבוע על תשתית האנרגיה "סימנו הסלמה במלחמה החשאית ונראה כי הם פותחים חזית חדשה", נכתב ב-NYT, אשר ציטט גורמים מערביים.

מקורות אנונימיים של העיתון ייחסו עוד תקרית נפרדת לפעולת חבלה ישראלית לאחר שפיצוץ הרעיד ביום חמישי מפעל כימיקלים בפאתי טהראן, אשר גורמים מקומיים קבעו כי היה תוצאה של תאונה.


שני צינורות הגז שהושפעו הינם באורך של יותר מ-1,000 קילומטרים, ונושאים בתוכם כ-2 מיליארד רגל מעוקב (57 מיליון מטרים מעוקבים).

הפיצוצים חיסלו באופן זמני בערך שישית מתפוקת הגז הטבעי היומית של איראן, וגרמו להפסקות מקומיות.

בעוד שאיראן הודיעה שהנזק היה קל והתיקונים הסתיימו עד יום רביעי בערב, התקיפות היו "אזהרה נוקבת" לסוג הנזק שישראל עלולה לגרום, אמר אחד המקורות של ה-NYT.

לאור המרחקים העצומים והשטח המגוון שעוברים הצינורות, והסיורים האיראניים הרגילים, היה צורך בידע פנימי על המערכת כדי לבצע את החבלה, אמר גורם איראני לעיתון.

ההתקפות האחרונות של ישראל וארה"ב הרגו מפקדים איראנים בסוריה ופגעו ביעדי 'ציר ההתנגדות' בעיראק ובסוריה.

ציר ההתנגדות - המורכב מחיזבאללה, חמאס והחות'ים בתימן - הוא קואליציה לא רשמית שמתנגדת להשפעה של ארה"ב וישראל במזרח התיכון.

בעוד שאיראן תומכת בציר ההתנגדות, היא הכחישה מכל וכל מעורבות באירועי ה-7 באוקטובר - כאשר חמאס תקף את ישראל, רצח 1,200 בני אדם ולקח עוד 240 בני ערובה אל תוך רצועת עזה.

YOU MIGHT ALSO LIKE