הקרב נגד זרם המהגרים: טקסס הודיעה על הקמת בסיס צבאי בגבול
גרג אבוט והממשל שלו ממשיכים לקחת את המאבק לאבטחת הגבול לידיים שלהם, מתוך ידיעה שחילוקי הדעות עם ביידן והממשל הפדרלי גדולים מדי

מושל טקסס הרפובליקני, גרג אבוט, הודיע ביום שישי כי הוא בונה בסיס צבאי עבור המשמר הלאומי סמוך לגבול עם מקסיקו.

כידוע, טקסס היא המוקד העיקרי בקרב על אבטחת הגבול, בעיקר בשנה וחצי האחרונות, כאשר אבוט והממשל שלו לוקחים את העניינים ליידים שלהם בטענה לחוסר מעש מצד ביידן ושאר הממשל הפדרלי.

בחודש ינואר, כמות מעברי הגבול בטקסס הסתכמו ב-68,260 אלף. זו ירידה חגה מ-149,806 מהגרים שניסו להיכנס בדצמבר – אך זאת בזכות, בין היתר, המאמצים הגדולים של אבוט והממשל שלו.

ביום שישי, המושל הרפובליקני ערך מסיבת עיתונאים לצד חברי המשמר הלאומי והגנרל תומס סואלצר, כמו גם צאר הגבול של טקסס מייק בנקס, והכריז על הקמת הבסיס הצבאי. מהלך, לדבריו, המהלך "יגדיל את היכולת עבור מספר גדול יותר של אנשי צבא המוצבים באיגל פאס, לפעול בצורה יעילה יותר".

הבנייה כבר החלה על שטח של יותר מ-300 דונם, והיא תימשך לאורך הריו גרנדה עד לפארק שלבי. בבסיס יאוכלסו כ-1,800 חיילים, עם אפשרות להתרחבות עד 2,300 אנשי צבא.

עד אמצע אפריל צפויים להיות 300 מיטות, ולאחר מכן כל חודש יוצבו מאות מיטות חדשות. הבסיס יכלול גם כמה חדרים אישיים, חדרי בילוי, אינטרנט וחדר אוכל גדול.

יותר מדי פעמים, חיילים "נוסעים מרחקים ארוכים כדי לעשות את עבודתם", כך שהבסיס יהווה עבורם "חיזוק במורל", אמר אבוט. "הם חיו בתנאים לא אופייניים עבור פעולות צבאיות. עכשיו, בזכות מה שאנחנו עושים והצורך לכך, המצב יהיה חיוני יותר עבור החיילים שלנו".

בתוך כך, הרפובליקנים בבית הנבחרים הגישו הצעת חוק להחזרת כספים פדרליים לטקסס על העלויות הרבות שהיא מוציאה כי לאבטח את הגבול שלה.

חוק ההחזר שהוגש על ידי הנציג רוג'ר וויליאמס, מציע להחזיר למדינת הכוכב הבודד 3.7 מיליארד דולר. "הנשיא ג'ו ביידן מרב לעשות את עבודתו ולהגן על העם האמריקאי, וטקסס נאלצת לפעול כדי להגן על הבתים והקהילות שלנו, לכן אנחנו חייבים לקבל החזר".

YOU MIGHT ALSO LIKE