מרהיב ביופיו – אבל רעיל: 'הדרקון הכחול' מגיע בהמוניו לחופי טקסס
בגלל רוחות דרום-מזרחיות חזקות, אלפים מחלזונות הים היפהפיים הללו מגיעים לחופים. הבעיה היא שהם כל כך קטנים, וצבעם מתמזג באוקיינוס – כך שקשה לראות אותם

טורף ימי קטן ויפהפה המכונה 'הדרקון הכחול' ממלא את חופי טקסס – אבל יש לו עוקף מלא ברעל שיכול להיות קטלני עבור בעלי חיים ובני אדם.

ביולוגיים ימיים הבחינו ביום ראשון בחשופית הים, ששמה המדעי בעברית הוא אונית-רחף כחולה, עושה את דרכה לאורך האי נורת' פאדרה, ממש דרומית לקורפוס כריסטי, טקסס.

(צילום: Getty Images)

החילזונות יוצאי הדופן האלה, שניזונים מהארס של יצורים ימיים אחרים כמו למשל ממדוזות, עושים את דרכם בהמוניהם במה שמכונה 'הגל הכחול', זאת הודות לרוחות הדרום-מזרחיות החזקות שמביאות אלפים מהם לחופי טקסס.

"אזהרה: אל תגעו בדרקון הכחול", פורסם על ידי מכון מחקר בטקסס, שהוסיף: "כאשר הוא מרגיש מאוים או כאשר נוגעים בו, הוא יכול לשחרר תאים עוקצים עם ארס חזק".

אחת הבעיות העיקריות עם הדרקונים הללו, היא שלמרות הגוונים הכחולים העזים – שנועדו לטשטש את ניראותו בכך שהוא מתמזג עם צבעי האוקיינוס והשמיים, הם גם כל כך קטנים שקשה לזהות אותם.

(צילום: Getty Images)

האקולוג הימי האוסטרלי ד"ר סטיב סמית' מכנה את הדרקונים הכחולים כ'אמני התחפושות', והסביר כי "אם מישהו ייעקץ על ידם, הוא יסבול מכאב עז במשך כשעה".

הוא אמר כי אנשים עלולים להרגיש בחילה חזקה ולהרגיש כאילו "מחטים מגרדים לו את העור". אבל למרבה המזל, החילזון הימי לא תמיד תוקף בני אדם: "אולי יש להם את היכולת לעקוץ, אבל זה לא אומר שהם יעשו את זה בכל פעם", הסביר אקולוג ימי אחר.

YOU MIGHT ALSO LIKE