סיגריות אלקטרוניות עדיפות על רגילות – אבל עדיין גורמות למחלות הבאות
יש בהן פחות ניקוטין כך שהן פחות ממכרות ומסוכנות, אבל הן מעלות את הסיכוי לחלות בלפחות שמונה מחלות שיכולות להיות קשות

רבים רואים בסיגריות אלקטרוניות תחליף אולטימטיבי לסיגריות רגילות. ואמנם זה נכון שהן בטוחות יותר, אך הן עדיין מעלות את הסיכוי לשמונה מחלות ריאה שונות.

חששות לגבי ההשלכות של וויפ הובילו להגבלות ואיסורים בלפחות 34 מדינות שונות, כאשר לאחרונה בריטניה הצטרפה למאבק נגד עישון אלקטרוני. אך למרות העובדה שרבות מהמדינות הללו ממשיכות למכור סיגריות רגילות, מחקרים מראים שאידוי מזיק הרבה פחות וההשפעות הבריאותיות פחות חמורות.

מומחים בגרמניה ניתחו למעלה מ-600 מחקרים על ההשפעות של סיגריות רגילות לעומת אלקטרוניות. הם מצאו שהאחרונות היו קשורות לשמונה מצבים בריאותיים – אסטמה, מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD), ברונכיטיס, מספר סוגים של דלקת ריאות, חסימה דלקתית של הסימפונונות ונזק לדרכי הנשימה.

חלק מהמחלות הללו יכולות להיות קטלניות במקרים מסוימים, אבל הן לא תמיד מסכנות חיים.

בינתיים, סיגריות רגילות ידועות כגורמות לסרטן ריאות, סוכרת, מחלות לב ושבץ – כאשר שיעורי ההישרדות נמוכים בהרבה.

וכך, "סיגריות אלקטרוניות הפחיתו את החשיפה לרעלנים מזיקים בהשוואה לסיגריות מסורתיות" כתבו החוקרים, שציינו כי וויפ מכיל 2,000 כימיקלים לעומת יותר מ-7,000 בעישון רגיל.

נוסף על כך, אלקטריוניות מכילות מפחות ניקוטין בכל שאיפה – מה שעלול להפוך אותן לפחות ממכרות ולכן פחות מזיקות.

למרות הממצאים החשובים הללו, יש לזכור כי עישון דרך אידוי הוא תופעה חדשה יחסית, כך שהנזקים הבריאותיים האמיתיים עדיין לא מוכרעים.

בסיגריות אלקטרוניות יש כמות מתכות רעילות שמשתחררות כאשר הנוזל מתאדה, כמו עופרת וארסן שגם כן יכולות להוביל לבעיות בריאות. ארסן למשל, נקשר לסרטן ונגעים בעור, בעוד שעופרת קשורה לנזק מוחי ואי ספיקת איברים.

כמובן שכל עישון קשור ל"גירוי דרכי הנשימה וגורמים לסיכונים בריאותיים", אבל "עבור מעשני טבק שמעוניינים להפסיק לעשן, שימוש בסיגריות אלקטרוניות יכולות להיות טובות שכן יש פחות ניקוטין והסיכונים הבריאותיים נמוכים יותר".

YOU MIGHT ALSO LIKE