פרו-פלסטינים ניסו לחסום את הכניסה לטקס פרסי הגראמי
צעקות נגד ישראל ובגינוי ארה"ב על כך שתקפה בתימן, כמה עשרות מפגינים הגיעו אל מחוץ לארנה קריפטו.קום - שם נערך טקס המוזיקה החשוב של השנה

על אף מזג האוויר הקשה בלוס אנג'לס, עשרות מפגינים פרו-פלסטינים הגיעו אל מחוץ לאצטדיון קריפטו.קום, שם התקיים אמש טקס פרסי הגראמי – וגרמו לעיכובים בכניסה של הכוכבים הרבים שהגיעו לחגוג.

תיעודים מהרשתות החברתיות מראות מפגינים מחזיקים של גדול ועליו כתוב, בהתייחס לטקס: Shut It Down For Palestine. בעודם צועקים קריאות מלאות בחרוזים, המפגינים גרמו לפקקים ועומסים באזור, חסמו חלקית את הכניסה לטקס והפרו את הסדר.

הארגון בשם 'המפלגה לסוציאליזם ולשחרור' כתב ברשת החברתית X: "כרגע: מאות בלוס אנג'לס מתכנסים ומתכוננים לצעוד מחוץ לפרסי הגראמי עבור פלסטין. קצת גשם לא ירתיע אותנו!".

על פי דיווחים, משטרת לוס אנג'לס פעלה במקום בניסיון למנוע מהמפגינים, שהחזיקו דגלי פלסטין וכרזות שונות – וגינו בצעקות את המתקפה האמריקאית בתימן, להגיע לטקס מהחשובים בעולם, ואף עצרה כמה מהם בניסיון לפזר את המחאה.

המסרים הפוליטים לא נשארו מחוץ לארנה. במהלך הטקס, המוזיקאית הסקוטית אנני לנוקס עלתה לבמה כדי לספוד לזמרת שינייד או'קונור, שמתה ביולי האחרון, ובסוף מחווה לשיר האגדי שלה Nothing Compares 2 U, לנוקס הרימה את ידה השמאלית ואמרה: "אמנים למען הפסקת אש, שלום בעולם".

אחד הנאומים החשובים ביותר היו של יו"ר האקדמיה, הארווי מייסון ג'וניור, שהזכיר בפני משתתפי הטקס והעולם כולו על הזוועות שאירוע בפסטיבל נובה.

כאשר מאחוריו ארבעה נגני כלי מיתר ממוצא ישראלי, פלסטיני וערבי, מייסון אמר: "כל אחד מאיתנו, לא משנה מאיפה, מאוחדים על ידי מוזיקה. זה מפגיש אותנו כמו ששום דבר אחר לא יכול, וזו הסיבה שמוזיקה חייבת להיות תמיד המרחב הבטוח שלנו. כשזה מופר, זה מכה על עצם הליבה של המקום שבו אנו נמצאים".

גם הזמרת וכוכבת הרשת, מונטנה טאקר, הגיעה לשטיח האדם כאשר על שמלתה סיכת חטופים צהובה גדולה – כך שאף אחד לא יפספס את המסר שלה.

גם המפיק הישראלי ג'וני גולדשטיין - שעבד עם מדונה, בריטני ספירס, סיה, דיוויד גואטה ורשימה ארוכה ומכובדת של אמנים בינלאומיים - הגיע לטקס עם סיכת חטופים, אבל קטנה יותר.

YOU MIGHT ALSO LIKE