ה-CDC מזהיר: כמאה אמריקאים מתו מניתוחים קוסמטיים ברפובליקה הדומיניקנית
ניתוח להרמת ישבן ברזילאי הוא אחד ההליכים שגרמו להכי הרבה מקרי מוות, כאשר רוב הקורבנות הן נשים בסביבות גיל ה-40 שהגיעו עד לאיים הקאריביים כדי לבצע הליך זול יותר

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ומומחים רפואיים פרסמו אזהרה חמורה לתושבי ארצות הברית שלא לטייל לרפובליקה הדומיניקנית עבור ניתוחים קוסמטיים – זאת לאחר שכמעט מאה אמריקאים מתו בעקבות הליכים כאלה.

93 אזרחים אמריקאים מתו מסיבוכים שנבעו מניתוחים קוסמטיים במדינה שבאיים הקאריביים בין השנים 2009 ל-2022, כפי שנמסר מה-CDC.

אך מקרי המוות גדלו בשנים האחרונות כאשר מחצית מהנתונים שבידי הרשויות התרחשו לאחר שנת 2018, והשיא נרשם בשנת 2020 כאשר 17 בני אדם איבדו את חייהם כתוצאה מהליכים רפואיים לא מקצועיים.

הניתוח הקוסמטי שגרם להכי הרבה סיבוכים ולתוצאות טרגיות, היה 92% העברת שומן גלוטאלי, הידוע גם בשם הרמת ישבן ברזילאית.

וכך, כל המטופלים שמתו מהליכים רפואיים ברפובליקה הדומיניקנית, מלבד אחת, היו נשים שהגיל החציוני שלהן הוא 40. נמצא כי רוב מקרי המוות נגרמו מתסחיפים או חסימות במחזור הדם, בין אם כתוצאה מקרישי דם או הצטברות שומן.

יש לציין כי לרוב המטופלות שמתו, היה רקע רפואי בעייתי כולל השמנת יתר.

ההליך הקוסמטי לעיצוב היבשן זינק בפופולריות שלו בשנים האחרונות, כאשר בשנת 2020 בוצעו יותר מ-40,000 הגדלות ישבן רק בארצות הברית.  

שיעור התמותה מניתוח הרמת ישבן ברזילאית, במסגרתו מנתחים משתמשים בשומן מחלקים אחרים בגוף כדי לשנות את הגודל והצורה של הישבן, הוא בערך 1 ל-15,000. כך על פי מחקר שפורסם לפני כארבע שנים.

ה-CDC מזהיר את האמריקאים מניתוחים קוסמטיים מחוץ לארצות הברית, כמו גם במקסיקו. הרפובליקה הדומיניקנית הפכה למקום פופולרי ביותר עבור תיירות רפואית, מכיוון שהיא מאוד קרובה לארה"ב.

YOU MIGHT ALSO LIKE