תתכוננו: ארה"ב עומדת להתמלא במיליוני חרקים צווחניים
מחזור הרבייה של הציקדות מתרחש כל 13 שנים לפחות, והן נכנסות בהמוניהן לשלב החיים הבוגרים – שנמשך חמישה שבועות. הן לא מזיקות לבני אדם, אבל כנראה שלא יהיה נעים להסתובב בחוץ

החרק עם העיניים האדומות הזוהרות ובעל הקול הצורם החזק, ציקדות, יופיע במיליונים, אם לא מיליארדים באביב האמריקאי הקרוב.

בעוד שתהליך הרבייה שלהם מתרחש כל יותר מעשר שנים, השנה הזו תהיה מיוחדת שכן שני זנים שונים של ציקדות יופיעו בו זמנית באותו מקום – מה שלא קרה מזה 221 שנים.

הציקדות התקופתיות הללו מגיעות כאמור בשני סוגים, ולהן יש את מחזור החיים הארוך ביותר מכל חרק אחר – והן גם הקולניות ביותר.

(צילום: Getty Images)

האחד מכונה Brood XIX, והוא נצפה לאחרונה בשנת 2011 כאשר מחזור החיים שלו הוא 13 שנים. השנה, הוא צפוי להופיע ב-14 מדינות ברחבי ארה"ב: אלבמה, ארקנסו, ג'ורג'יה, אילינוי, אינדיאנה, קנטקי, לואיזיאנה, מיזורי, מיסיסיפי, קרוליינה הצפונית, אוקלהומה, קרוליינה הדרומית, טנסי ווירג'יניה.

הסוג השני מכונה Brood XIII, לו מחזור החיים הוא 17 שנים, כך שכאמור הוא נראה לאחרונה בשנת 2007. הוא יופיע במדינות: איווה, אילינוי, ויסקונסין ואינדיאנה.

וכך, התופעה שלא נראתה מזה יותר מ-200 שנה, תתרחש למעשה באילינוי ובאינדיאנה, כאשר בשתי המדינות הללו ייראו באותו הזמן שני הזנים.

הציקדות מבלות את רוב חייהן כנימפות מתחת לאדמה, ניזונות משורשי עצים. אבל אחרי שנים, הן מגיחות אל מעל פני הקרקע בהמוניהן, מתעופפות לכל עבר, מרעישות מאוד – מזדווגות ומטילות כמעט אינספור ביצים. כל התופעה נמשכת כחמישה שבועות בלבד, שמסתיימות במותם של החרקים הבוגרים.

אז ככל הנראה יהיו כמה שבועות בודדים לא מאוד נעימים, אבל חשוב לזכור שהציקדות אינן מזיקות לבני אדם, חיות מחמד, גינות ביתיות או גידולים אחרים. להפך, החרק יכול לספק כמה יתרונות סביבתיים – כמו מקור מזון לציפורים או טורפים אחרים, איוורור המדשאות, שיפור סינון המים ועוד חומים מזינים לאדמה עם מותם.

YOU MIGHT ALSO LIKE