תושבים יהודים בלוס אנג'לס מודאגים מהתקרית האנטישמית האחרונה: "חשבנו שאנחנו בטוחים"
החשוד הגיע לרחוב בשכונת פיקו-רוברטסון, צעק גסויות עם רטוריקה אנטישמית וזרק לבנה על השמשה האחורית של אחד הרכבים. "מזעזע ומפחיד"

תקרית אנטישמית אירעה בשכונת פיקו-רוברטסון בלוס אנג'לס, כאשר אדם הגיע סמוך לאחד הבתים, צעק קריאות נגד יהודים וריסק מכונית חונה ברחוב.

פשע השנאה שתועד במצלמת האבטחה, סרטון שנמצא כעת בבדיקה משטרתית, אירע ב-23 בדצמבר, כאשר החשוד נשמע צורח גסויות עם רטוריקה אנטישמית מחוץ לבית משפחה יהודית. רגע לפני שנמלט מהמקום הוא זרק לבנה על השמשה האחורית של המכונית, שכמובן התנפצה.

עד כה, החשוד לא זוהה ומסתובב חופשי – והמשטרה המקומית מבקשת את עזרת הציבור באיתורו.

"זה היה מאוד מזעזע ומפחיד, במיוחד כל כך קרוב לבית שלנו", אמרה חיה נורפאן, תושבת השכונה.

אחת אחרת, שביקשה להישאר בעילום שם, סיפרה לתקשורת כי היא מרגישה את העוינות כלפי הקהילה היהודית גדלה מאז תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס. "חשבנו שאנחנו בטוחים, חשבנו שיש לנו בעלי ברית בעולם, אבל נראה שאין לנו", אמרה.

על פי הליגה נגד השמצה, בין ה-7 באוקטובר עד ה-7 בדצמבר, היו יותר מ-2,000 תקריות אנטישמיות ברחבי ארצות הברית, הכוללות הטרדה, ונדליזם ותקיפה. נתונים אלה מייצדים עלייה של 337%.

נורפאן אמרה כי הנתונים המצמררים פוגעים בתחושת הביטחון שלה: "אנחנו צריכים להסתכל אחורה ומסביב, לחשוב איפה אנחנו ולאן אנחנו הולכים, או אם מה שאנחנו עושים הוא בטוח".

המועצה ליחסים אמריקאים-אסלאמיים, CAIR, פרסמה הצהרה אשר מגנה את התקרית בפיקו-רוברטסון: "פשע השנאה הזה נגד הקהילה היהודית הוא מדאיג. לקהילה היהודית מגיע להרגיש בטוחים בבתיהם שלהםף ומעשיו המחרידים של החשוד פוגעים בזכות זו לביטחון".

YOU MIGHT ALSO LIKE