מפעל סמים ורשת סחר עולמית התגלו בלב קליפורניה
במשך חמש שנים לפחות, ארבעה תושבים מקומיים ייצרו כמויות סיטונאיות של קוקאין ומתאמפטמין, ושלחו אותם בחבילות אטריות או תבלינים עד לאוסטרליה וניו זילנד

ארבעה גברים מקליפורניה מואשמים כי ייצאו כמויות "סיטונאיות" של קוקאין ומתאמפטמין, החביאו אותם בקופסאות איטריות אינסטנט, תבלינים וחלקי רכב – ושלחו לאוסטרליה, פפואה גינאה החדשה וניו זילנד. כל זאת, על פי החשד, במשך חמש שנים.

התובעים הפדרליים מעריכים כי משנת 2017 עד 2022, הארבעה הפעילו רשת מורכבת של סחר בסמים, תוך שימוש בתוכנת הצפנה בדרמה צבאית ואפליקציות הודעות מוצפנות כדי לייצא את החומרים האסורים – דרך האוויר, בהובלה ימית ודרך הדואר האמריקאי.

(צילום: רויטרס)

שני תושבי מחוז אורנג' – הואנג שואן לה בן ה-42 וטרי קאו בוינגויאן בן ה-38, נעצרו והוגש נגדם כתב אישום פדרלי. טרונג בוינגויאן בן ה-40 מלייקווד ונארונגסאק צ'מפי בן ה-28 מלונג ביץ', נמלטו מרשויות החוק שעורכות חיפושים אחריהם.

על פי החשד, הארבעה השתמשו בשמות בדויים, עסקים וכתובות דוא"ל כדי לתקשר עם מתווכים, כולל ספקים, חברות שלחויות, פקידי מכס בארה"ב ובמדינות זרות.

רשויות אכיפת החוק הצליחו לשים את ידם בסך הכל על למעלה מ-750 ק"ג של מתאמפטמין ויותר מ-100 ק"ג של קוקאין, כאשר גורמים רשמיים מעריכים לחומרים האלה שווי של 160 מיליון דולר.

באחד המקרים, בשנת 2018, אותרו 390 ק"ג מתאמפטמין מוחבא בחבילות של אטריות אינסטנט שנשלחו לאוסטרליה. בפעם אחרת באותה שנה, נתפסו כ-110 ק"ג של מת' במתבל שום.

כל הארבעה מואשמים בקשירת קשר לייצוא והפצת חומרים אסורים, ואם יורשעו הם צפויים לרצות עונש מאסר עולם.

YOU MIGHT ALSO LIKE