תשתו חכם: זה סוג היין הבריא ביותר
כמויות הסוכר או רמות האלכוהול בסוגי היינות השונים, יכולים להפוך את המשקה לבריא יותר – או פחות. דיאטנית מומחית ציינה איזה יין הוא הטוב ביותר עבורנו, ולמה

יין נחשב למשקה אלכוהולי בריא יחסית לעומת האפשרויות האחרות – אבל עם הסוגים הרבים, ישנם גם יתרונות וחסרונות.

על פי מומחים, יין לבן יבש הוא היין הבריא ביותר מכל היינות, מכיוון שיש בו הכי פחות סוכר ואלכוהול לעומת המשקאות האחרים.

הדיאטנית דבי פטיטפיין, שהיא גם דוברת האקדמיה לתזונה ודיאטה, אמר שיינות לבנים יבשים – כמו ריזלינג גרמני, מכילים הכי פחות שאריות סוכרים טבעיים שנותרים במשקאות לאחר תסיסת הענבים.

הסיבה לכך היא שיין לבן כזה נשאר לתסוס עד שכמעט כל הסוכר הומר לאלכוהול. זה למעשה מה שנותן לו את הטעם היבש והלא מתוק. לריזלינג מגרמניה למשל, יש ערך קלורי נמוך, כ-120 לוכס, וגרם אחד בלבד של סוכר.

לחלק מהיינות, כמו יינות קינוח מוסקט, ריזלינג מתוק או פורט, מוסיפים סוכר נוסף בעת הייצור.

וכך, על פי הנחיות התזונה לאמריקאים, לנשים מומלץ לשתות משקה אחד ביום, ולגברים שניים. זה שווה לכוס יין סטנדרטית של משקה עם 12 אחוז אלכוהול. יינות לבנים יבשים מכילים בדרך כלל בין 9 ל-11 אחוזי אלכוהול.

ישנן דרכים להפוך את היין לבריא יותר, כמו הפיכתו לשפריצר על ידי הוספת סודה או מים מוגזים בטעמים. זה משנה את נפח גודל המנה, מבלי להוסף יותר אלכוהול או קלוריות למשקה.

אבל אין לשכוח, שיש הרבה עדויות לכך שיין אדום הוא טוב לשמירה על בריאות הלב. מרכז 'הקסם' העיקרי בו הוא חומר בשם רסברטרול, נוגד חימצון המצוי בקליפת הענבים האדומים, שנותרים בתערבות בקבוקי היין.

הרסברטרול עשוי לסייע במניעת נזק לכלי דם, להפחית את הכולסטרול ולמנוע קרישי דם.

YOU MIGHT ALSO LIKE