תיעוד מסן פרנסיסקו: שודדים פרצו לחנות עם פטיש ענק - ונתקלו בקשיש אמיץ
כחמישה רעולי פנים הסתערו על חנות בפלזנט היל ורצו מיד אל מחלקת התכשיטים - אבל ברחו ברגע שראו את העובד המבוגר מכוון לעבר אקדח

כנופיית שודדים חמושה בפטיש ענק הסתערו על חנות באזור המפרץ – אך לא הכינו את עצמם להתקל בתושייה של קשיש העובד במקום.

אבלרט מארקו היה במשמרת שלו ביום שני האחרון כאשר כחמישה חשודים הגיעו לחנות הרהיטים Estates Consignment שבשדרות קונטרה קוסטה, פלזנט היל.

תיעוד ממצלמות האבטחה הראו את הרגעים הדרמטיים, כאשר השודדים נאבקים בשומר כדי להיכנס לחנות, ושלושה מהם רצים ומגיעים למחלקת התכשיטים שנמצאת במחלק האחורי של החנות, כאשר אחד מהם מחזיק בפטיש.

רגע לפני שהחלו לשבור את הויטרינות – עובד המחלקה הצליח לאזור אומץ, שלף אקדח וכיוון על השודדים, שנבהלו ומיד נסוגו אחורה עד שנמלטו למכונית שלהם וברחו מהמקום.

"הייתי חייב לנקוט בעמדה. יותר מדי דברים קורים סביבנו, ושום דבר לא נעשה", אמר מרקו, שעובד בחנות מאז שנת 2007.  "האם ראו את האקדח שלי וברחו, למרבה המזל. לא הייתי צריך לירות באף אחד, וממילא לא רציתי".

על פי החשד, אישה המעורבת בניסיון השוד הגיעה לחנות לפני השודדים, הסתובבה מעט, הסתכלה על מצלמות האבטחה ואז יצאה. מאחר שהחנות נשארת נעולה מבפנים והשומר פותח עבור לקוחות, ברגע שהאישה יצאה – החשודים הסתערו.

מרקו הוסיף כי המשטרה הגיעה תוך 30 שניות מרגע הקריאה ובשלב כלשהו עקבה אחרי שתי המכוניות, אך השודדים נמלטו.

"כשמסתכלים על מה שקורה באזור המפרץ, אז הייתי די מוכן ורק חיכיתי שיום אחד השודדים יגיעו לכאן", אמר מרקו, שהוסיף: "אבל המשטרה תוספת אותם והתובע משחרר אותם. זה מפחיד לחיות בקליפורניה.

"אנחנו מתחננים שיעזרו לעסקים ולקהילות בכל רחבי קליפורניה. זה ממש יצא משליטה. הייתי אומר ש-99% מהלקוחות שלי מתלוננים על פשע".

רק בפלזנט היל, שיעור הפשיעה זינק ב-13.5 אחוזים בנובמבר האחרון, זאת בהשוואה לאותה תקופה בשנה שעברה.

YOU MIGHT ALSO LIKE