התקיפה האנטישמית בדרך לבית הכנסת: זוג היהודים מבוורלי הילס בראיון ראשון
רפי ורבקה, בשנות ה-70 לחייהם, העניקו ראיון ראשון לתקשורת וסיפרו על שאירע ביום שבת בבוקר בדרכם לבית הכנסת, כאשר אדם תקף אותם בחגורה ודרש את התכשיטים

בעל ואישה בשנות ה-70 לחייהם הותקפו ביום שבת בדרך לבית הכנסת שלהם בלוס אנג'לס, על ידי אדם ששלף חגורה ודרש מהם את התכשיטים: "תביאו לי אותם, יהודים!".

ערוץ אל.איי של רשת NBC ערך ראיון עם הקורבנות, רפי בן ה-75 ואשתו רבקה בת ה-70, שביקשו לא לפרסם את שם המשפחה שלהם מחשש לנקמה.

הזוג רפי ורבקה, מתוך הראיון ברשת NBC

המתקפה האלימה נגדם זעזעה אותם מאוד, אך השניים העידו כי הם נחושים מתמיד להמשיך להציג את הסממנים היהודים שלהם.

"ממש כעסתי, אבל לא בגלל הפציעה – אלא בגלל שהותקפתי כי אני יהודי", אמר רפי.

התקיפה התרחשה כאמור ביום שבת בבוקר בבוורלי הילס, כאשר ג'ריס ג'יי סילאגי בן ה-44 ניגש לזוג ודרש את העגילים של רבקה. אז הוא הסיר את החגורה שלו והחל להכות שוב ושוב את רפי.

"בהתחלה הייתי ממש בהלם, הרגשתי חבטה חזקה על המצח שלי", המשיך רפי, ורבקה הוסיפה בדמעות: "פתאום ראיתי את הבחור הזה מכה את בעלי בחגורה, וצורח: 'תנו לי את העגילים, יהודים!".

בן ה-75, בעודו חבול ומדמם, התעמת עם התוקף והחל לרדוף אחריו – בעוד שמכנסיו של סילאגי נפלו מטה. כך תיאר הרב פיני דאנר מבית הכנסת בבוורלי הילס.

רפי סבל מחתך בראש וטופל במקום על ידי פרמדיקים. הוא לא נתן למתקפה לעצור אותו, שכן רפי חזר לביתו, החליף חולצה וחזר לבית הכנסת.

סילאגי נעצר בקרבת מקום זמן קצר לאחר המתקפה, והוא הואשם בתקיפה עם נשק קטלני, ניסיון שוד והתעללות בקשישים. האישומים כוללים גם פשע שנאה, מה שצפוי להחמיר את העונש שיקבל.

מפקד משטרת בוורלי הילס, מארק סטיינברוק, אמר: "מעשה השנאה הנתעב הזה נגד חבר בקהילה שלנו, לא יתקבל בסובלנות". סילאגי מוחזק בכלא של מחוז לוס אנג'לס בערבות של 100,000 דולר.

YOU MIGHT ALSO LIKE