קליפורניה: שלושה מתו מחיידק קטלני המועבר דרך קרציות
כל המקרים זוהו בדרום המדינה, והובאו כנראה מעיירת גבול מקסיקנית. הזיהום מתפשט במהירות מירבית, וכמחצית מהנדבקים מתים תוך שמונה ימים בלבד

לפחות שלושה בני אדם מתו בקליפורניה לאחר שנדבקו בחיידק בשם 'קדחת הבהרות של הרי רוקי' – כך פורסם על ידי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בהתראה פומבית חריפה.

בחמישה החודשים האחרונים דווחו בדרום קליפורניה חמישה מקרים של המחלה הקטלנית, שנגרמת על ידי עקיצות של קרציות נגועות.

(צילום: Getty Images)

בכל אחד מהמקרים, החולה שהה בעיר הגבול המקסיקנית Tecate, על פי ה-CDC. הנדבקים הם שלושה תושבי ארצות הברית ושני מקסיקנים, שאושפזו בבתי החולים, וכאמור שלושה מתו. ארבעה מהחולים הם קטינים.

החיידק, ששמו בקיצור הוא RMSF, "הוא מחלה קשה, המתפשטת במהירות ולעתים קרובות קטלנית, והיא מועברת על ידי קרציות נגועות, אם כי חולים רבים אינם זוכרים שנעקצו בכלל", נכתב בהודעה של סוכנות הבריאות.

בדרך כלל, אותן קרציות נגועות קשורות לכלבי רחוב.

בימים הראשונים של הזיהום, התסמינים יכולים להיות קלים, כמו חום בינוני, כאבי ראש, בעיות במערכת העיכול, כאבי שרירים, פריחה ובצקת סביב העיניים ובגב הידיים.

עם זאת, לאחר כחמישה ימים המחלה עלולה לגרום "לשינוי במצב נפשי, תרדמת, בצקת מוחית, פגיעה בדרכי הנשימה, נמק ונזק ללמערב הרב-איברים".

המחלה כאמור מתפשטת במהירות, שכן מחצית מהנדבקים ב-RMSF מתים תוך 8 ימים. ה-CDC ציין כי במקסיקו, שיעור הקורבנות מהחיידק עומד על 40%.

ניתן לטפל בזיהום על ידי אנטיביוטיקה, שכמובן נדרש לצרוך אותה בהקדם האפשרי.

YOU MIGHT ALSO LIKE