הרכבת המהירה בין לוס אנג'לס ללאס וגאס קרובה מתמיד
במהלך חסר תקדים, ממשל ביידן אישר מענק פדרלי של כ-3 מיליארד דולר עבור הפרויקט – כלומר שליש מהסכום הנדרש להפעלת המסלול שייארך כשעתיים בלבד

פרויקט הרכבת המהירה שתחבר בין לוס אנג'לס ללאס וגאס – השיג מימון פדרלי של כ-3 מיליארד דולר מממשלת ביידן.

הקו המתוכנן, המכונה Brightline, יחצה את מדבר נבדה במהירות של כ-300 קמ"ש תוך שעתיים בלבד והקמתו תעלה כ-12 מיליארד דולר. וכך, המענק הפדרלי שהוכרז ביום שלישי, יכסה כשליש מהעלות הזו.

המימון הממשלתי שהושג עבור חברה פרטית הוא חסר תקדים, והוא הגיע חודשים לאחר שגורמים בחברה אמרו שהם חייבים עזרה פדרלית כדי להחיות את הפרויקט.

הדמיה באדיבות חברת 'ברייטליין ווסט'

החברה – שסיימה לאחרונה רכבת מונעת בדיזל המחברת בין אורלנדו למיאמי – היא חברת הרכבות הפרטית לנוסעים היחידה בארה"ב, וכנראה תהיה הראשונה להשלים מסלול מהיר המופעל באופן חשמלי.

אבל המוח מאחורי הפרויקט הוא המיליארדר ווס אדנס, מייסד שותף של ברייטליין.

"זהו רגע היסטורי שישמש בסיס לתעשייה חדשה, ופרויקט יוצא דופן שישמש מודל לכל ארה"ב", אמר אדנס בן ה-62, השווה 3.7 מיליארד דולר. "אנחנו מוכנים להתחיל לעבוד כדי להביא את החזון שלנו תוצרת אמריקה, ברמה עולמית, עדכנית ומהירה".

כאשר על פי הסטטיסטיקה, בכל שנה מתבצעות כ-50 מיליון נסיעות חד כיווניות בין עיר המלאכים ללאס וגאס, בעיקר ברכב או אוטובוס, הרכבת צפויה למכור 12 מיליון כרטיסים לכיוון אחד בכל שנה.

אחת מתומכות הפרויקט היא הסנאטורית מנבדה ג'קי רוזן, שבריכה את המימון הפדרלי: "זה יביא יותר מבקרים למדינה שלנו, יצמצם את התנועה בכביש I-15, יצור אלפי מקומות עבודה בשכר טוב ויקטין את פליטת הפחמן – והכל תוך הסתמכות על כוח אדם מקומי".

YOU MIGHT ALSO LIKE