מפגינים פרו-פלסטינים השתלטו על גשר סן פרנסיסקו
בניגוד לטענה ש"מאות" איש השתתפו בהפגנה, כמה עשרות הגיעו לגשר הזהב ומחו נגד המלחמה של ישראל בחמאס. אחד נעצר לאחר שתלה את דגל פלסטין מתחת לדגל ארה"ב

קבוצה של מפגינים פרו-פלסטינים הגיעו ביום רביעי בבוקר לגשר הזהב בסן פרנסיסקו, קליפורניה, ומחו על המלחמה של ישראל נגד החמאס תוך קריאה להפסקת אש.

אחד המפגינים טיפס על העמוד המוצב לפני העלייה לגשר האייקוני, וממש מתחת לדגל ארצות הברית הוא הניף את הדגל של הפלסטינים, כאשר קבוצה של מספר אנשים עומדים מסביב לעמוד.

תיעוד מתוך הרשת החברתית X

על פי הדיווחים בתקשורת, אותו מפגין נעצר על ידי המשטרה המקומית, שהסירה את הדגל הפלסטיני לאחר כ-45 דקות בהן הוא התנוסס באוויר.

הקבוצה שארגנה את המחאה נקראית 'מנהיגי אמונה', שהם "תושבי אזור המפרץ ואנשי אמונה מודאגים", כפי שהם מתארים את עצמם.

בהודעה לעיתונות שהקבוצה פרסמה, נטען כי "מאות" אנשים התכנסו כדי להשתתף בהפגנה – אבל כל התיעודים מהמקום הראו כי מדובר ברק כמה עשרות אנשים.

לפני שהחלו בצעידה לאורך גשר הזהב, המפגינים ערכו מייצג עם ערימה של עשרות נעליים כמחווה לילדים העזתים שנהרגו במהלך המלחמה.

המחאה התקיימה בבוקר אחרי שהמקפחים המוקמיים דין פרסטון והירלי רונן, שניהם יהודים ובני משפחה לניצולי שואה, הציגו החלטה הקוראת להפסקת אש, לשחרור בני ערובה, להגברת הסיוע ההומניטרי וגינוי האנטישמיות והאסלאמופוביה.

פרסטון אמר בנאום שנשא בעירייה: "הפלסטינים כאן בעיר מרגישים בלתי נראים על ידי מנהיגי המדינה, שממשיכים לתמוך בהרס של עזה והרג אלפי פלסטינים... בינתיים, היהודים עדיין בהלם. הטבח ב-7 באוקטובר מימש את הפחדים והסיוטים הגרועים ביותר של כל כך הרבה מאיתנו".

YOU MIGHT ALSO LIKE