פרויקט הרכבל בלוס אנג'לס שיילחם בעומסי התנועה
הרכבת האווירית צפויה לפעול עם פתיחת המשחקים האולימפיים באל.איי בשנת 2028, והיא תחבר בין אצטדיון דודג'רס לתחנת יוניון

פרויקט תחבורתי מהגדולים בלוס אנג'לס התגבר על אחד המכשולים העיקריים שעמדו בפניו, וצפוי לקבל את האישור לבניית גונדולה, כלומר רכבל, שיחבר בין אצטדיון הדודג'רס לתחנת יוניון שבמרכז העיר.

הרכבת החשמלית האווירית, שתקל מאוד על עומסי התנועה ותפתחית את זיהום האוויר בשכונות מסביב, נועדה לחבר ישירות בין האצטדיון האייקוני לתחנת יוניון המציע קווי תחבורה רבים אחרים.

הדמיה (צילום:  Ariel Rapid Transit Technologies LLC) 

האתגר למימוש הפרויקט היה חששות סיבבתיים, אך דו"ח שבדק את ההשפעות של הקמת קו תחבורה שכזה ושלל את הדאגות – סלל את הדרך לתחילת הבנייה שצפויה להיות בשנת 2026, ולהסתיים עד אולימפיאדת הקיץ ב-2028 שתתקיים בלוס אנג'לס.

וכך, היתרונות של הרכבל לא רק מקלים על התחבורה הציבורית והפרטית כאחד ומשפרים את הנגישות בלב לוס אנג'לס, אלא גם מתיישבים עם יעדי הסביבה של קובעי המדיניות.

הפרויקט הוצע על ידי Ariel Rapid Transit Technologies LLC, שהמנכ"ל שלה הוא פרנק ה. מקורט – שהיה הבעלים של קבוצת הבייסבול אל.איי דודג'רס ושל האצטדיון בין השנים 2004 עד 2012.

מערכת הגונדולה יכולה להעביר עד 5,500 אנשים בשעה לכל כיוון, כלומר יותר מ-10,000 אוהדים יוכלו להשתמש ברכבת האווירית שעתיים לפני כל משחק או אירוע אחר. ובכך כמובן להוריד עומסים אדירים מצירי התחבורה הראשיים, שכן זמן הנסיעה ממרכז העיר לאצטדיון יעמוד על שבע דקות בלבד.

YOU MIGHT ALSO LIKE