"כולכם תמותו – ואני אעשה היסטוריה": איומים על פצצות נגד 15 בתי כנסת בניו יורק
מוסדות תפילה יהודים במנהטן, בברוקלין בלונד איילנד ועוד, קיבלו ביום שישי בבוקר אימיילים הטוענים כי פצצות הוטמנו במבנים והם "יתפוצצו בעוד כמה שעות"

משטרת ניו יורק וסוכנות ביטחון יהודית מסרו לתקשורת כי ביום שישי אותרו איומים על פצצות ב-15 בתי כנסת באזור התפוח הגדול, כולל חמישה במנהטן ושניים בברוקלין.

האיומים נשלחו באימייל לחמישה בתי כנסת באפר איסט ואפר ווסט, כמו גם להדסון הייטס, והזהירו מפני חומרי נפץ בתוך הבניינים. גם שני בתי כנסת בברוקלין קיבלו את המיילים המפחידים, אמר מיטש זילבר, מנהל היוזמה לביטחון קהילתי.

ההודעות נשלחו גם לבתי תפילה בקהילות יהודיות בלונד איילנד ובמחוז ווסטצ'סטר.

(צילום: AP)

"יש מספר חומרי נפץ בתוך בית הכנסת", נכתב באחד המיילים. "חומרי הנפץ האלה יתפוצצו בעוד כמה שעיות, ואני אעשה היסטוריה. אני אדאג שכולכם תמותו".

זילבר אמר לאתר חדשות יהודי כי רוב האיומים שהתקבלו, נשלחו באמצעות טפסי יצירת קשר דרך אתרי בתי הכנסת עצמם. אבל כולם כולל כולם, היו איומי שווא, ולא נמצאה אף פצצה במוסדות התפילה.

הוא הוסיף ששרשת האיומים שנשלחו בסביבות השעה 6:00 בבוקר, נועדו להסיח את דעתם של רשויות אכיפת החוק ולקטוע את הפעילות השגרתית שלהם. "הם באמת רק רצו לשבש ולהפחיד", אמר זילבר והוסיף כי יש לפתוח בחקירה ולמעשים הללו "צריכות להיות השלכות".

משטרת ניו יורק כמובן לא לוקחת בקלות את האיומים הללה, שכן העיר ראתה עלייה בפשעים אנטישמיים מאז החלה המלחמה בין ישראל לחמאס.

YOU MIGHT ALSO LIKE